Marta Rovira, secretària general d’ERC i portaveu adjunta de Junts pel Sí, ha assegurat aquesta tarda al Parlament que la declaració d’independència s’haurà de fer abans de les eleccions constituents, en el termini de divuit mesos que preveu el full de ruta. Rovira ha afegit que la declaració serà simultània a l’aprovació del paquet de lleis que constituiran la nova República, la llei de transitorietat, la de procés constituent i les de les estructures d’estat, com la que crearà la Hisenda pròpia i la seguretat social.
Rovira ha assenyalat que “hem d’implementar el mandat democràtic que se’ns ha donat” i que la manera en què això s’executi encara no està definit, però podria ser a través d’un article de la Llei de transitorietat o d’una proposició de llei. Ha evitat, en tot moment, esmentar el terme “unilateral”, i ha volgut evitar entrar en contradicció amb els posicionaments del president Carles Puigdemont sobre els terminis i la desconnexió.
Segons Rovira, l’aprovació de les tres lleis de desconnexió equival a una declaració d’independència, ja que per aprovar-les, cal ser un estat sobirà. Per això, l’aprovació de la Llei de transitorietat serà “simultània” a la declaració d’independència.
Marta Rovira diu que la independència serà abans de les eleccions constituents
Política
La portaveu adjunta de Junts pel Sí evita el terme “unilateral” | Assegura que l'aprovació de la Llei de transitorietat serà simultània a la declaració
ARA A PORTADA
-
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
-
Terra Carme Farnell, tècnica de predicció del Meteocat: «Dimecres es podran superar els 40 graus en llocs poc habituals» Arnau Urgell i Vidal
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
26 de gener de 2016 a
les 19:34
Actualitzat el
26 de gener de 2016 a les
19:42
Et pot interessar
-
Política
Embridar l'extrema dreta
-
Política
Majories nacionals
-
Política
Examen del Parlament als discursos d'odi de Sílvia Orriols i de Vox
-
Política
Illa presenta un pla anti-burocràcia: llicències exprés per a habitatges i indústria
-
Política
El periodista Ferran Espada pilotarà el pla del Govern per impulsar el català al món digital
-
Política
Ofensiva de Junts per portar el concert econòmic al Congrés dels Diputats
