Missa s'escriu amb V

Ple a l'eucaristia multitudinària de Santa Maria del Mar en memòria dels patriotes catalans | Se salten l'estrofa "espanyola" del Virolai

Publicat el 11 de setembre de 2014 a les 09:25
Missa pels patriotes catalans. Foto: QS/ND

L'arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, ha complert i ha presidit la missa en honor dels patriotes catalans que cada Diada celebra la Lliga Espiritual de la Mare de Déu de Montserrat a Santa Maria del Mar. Més de sis-centes persones hi han assistit, entre les que s'hi comptaven, el comissari del Tricentenari, Miquel Calçada, i representants de la Sectorial de Cristians per la Independència. 
 
Els bancs de Santa Maria del Mar eren bicolors. Famílies i feligresos amb samarretes grogues i vermelles han combregat després d'escoltar la prèdica de Sistach, sempre prudent i vaticà però recordant que Catalunya és una cosa més que fe, tot i que sense fe, tampoc s'entendria Catalunya. 
 
La Missa ha tingut detalls precisos del que s'albira com una Diada històrica com ha estat saltar-se del cant del Virolai l'estrofa Dels catalans sempre sereu Princesa, dels espanyols Estrella d’Orient, sigueu pels bons pilar de fortalesa,pels pecadors el port de salvament”. Satisfacció i missa familiar per celebrar la Diada del Tricentenari.  “No cal fer gaire cas dels bisbes perquè segurament, Déu és dels nostres”, comentava a Nació Digital un dels organitzadors. De moment, a la vista dels parroquians, aquest matí Missa s'ha escrit amb V.