Ni amb 150 milions d'euros aportats per la Generalitat de Catalunya i per l'Ajuntament de Barcelona a la companyia aèria Spanair no han servit perquè aquesta aixequi el vol. Spanair va ser comprada el 2009 per un grup d'inversors catalans a les línies aèries escandinaves SAS. Entres aquests inversors s'hi trobaven la societat de capital risc Catalana d'Iniciatives (11,4%), Turisme de Barcelona (15%), Fira de Barcelona (24%), Avança (10,5%) i Cimalsa (Central d'Infraestructures que gestiona centrals logístiques de mercaderies), societats participades tant per la Generalitat com per l'Ajuntament de Barcelona.
La inversió d'Spanair era la punta de llança per mantenir l'aeroport de Barcelona com un "hub" internacional de referència. De fet, Spanair, mirat per totes bandes, té un 79% de capital de caràcter públic i la major part de fons que ha rebut la companyia provenen del sector públic. Per altra banda, la presència del sector privat ha estat representat per SAS (11,6%), els pilots, el personal i els directius (3,7%) i la societat Volcat (20,8%), participada per l'associació Femcat.
Val a dir que les aportacions de capital públic són investigades per Brussel·les per possible violació de la normativa europea de la competència.
Ni amb 150 milions públics
La Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona han aportat a Spanair 50 milions l'any des del 2009
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de gener de 2012 a les 08:44
Et pot interessar
-
Política El Suprem rebutja retransmetre en directe de la declaració de Santos Cerdán
-
Política Puigdemont afirma que l'amnistia és una conquesta perquè reverteix part de la repressió però avisa que és insuficient
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen bloquejar un vaixell amb material per a armes israelianes
-
Política Collboni, sobre l'ampliació de l'aeroport: «Nosaltres mengem de ser una ciutat internacional»
-
Política Fre a l'arribada de les pistoles Taser a Barcelona: el PSC i el PP es queden sols
-
Política El Govern relega el Premi Guillem Agulló