Ni amb 150 milions públics

La Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona han aportat a Spanair 50 milions l'any des del 2009

Publicat el 28 de gener de 2012 a les 08:44
Ni amb 150 milions d'euros aportats per la Generalitat de Catalunya i per l'Ajuntament de Barcelona a la companyia aèria Spanair no han servit perquè aquesta aixequi el vol. Spanair va ser comprada el 2009 per un grup d'inversors catalans a les línies aèries escandinaves SAS. Entres aquests inversors s'hi trobaven la societat de capital risc Catalana d'Iniciatives (11,4%), Turisme de Barcelona (15%), Fira de Barcelona (24%), Avança (10,5%) i Cimalsa (Central d'Infraestructures que gestiona centrals logístiques de mercaderies), societats participades tant per la Generalitat com per l'Ajuntament de Barcelona.

La inversió d'Spanair era la punta de llança per mantenir l'aeroport de Barcelona com un "hub" internacional de referència. De fet, Spanair, mirat per totes bandes, té un 79% de capital de caràcter públic i la major part de fons que ha rebut la companyia provenen del sector públic. Per altra banda, la presència del sector privat ha estat representat per SAS (11,6%), els pilots, el personal i els directius (3,7%) i la societat Volcat (20,8%), participada per l'associació Femcat.  

Val a dir que les aportacions de capital públic són investigades per Brussel·les per possible violació de la normativa europea de la competència.