És políticament sostenible una Europa esquarterada per un tall horitzontal entre el Nord i el Sud?, es preguntava ahir Le Monde. Dalt del mapa hi ha l'Europa de la triple A, la que gaudeix d'un un cert creixement econòmic, on els serveis públics continuen essent eficaços i l'atur es manté a uns nivells socialment acceptables. I, a sota, l'Europa del sud, la que s'adona de la ruïna mentre cau a plom pel pou de la recessió i l'atur.
"Ningú no segueix més les notícies de Grècia que els espanyols, amb aquella curiositat dels condemnats que es miren els uns als altres", continua descrivint el diari parisenc. Ahir, Mariano Rajoy va haver de treure el cap del seu cau habitual per dir que les càrregues policials contra els estudiants de València donen una "mala imatge" d'Espanya. Com si pogués empitjorar.
Des de la postguerra que mai Espanya havia ofert tan poc. I el futur de tots nosaltres s'està dibuixant al País Valencià sota aquesta seqüència: cinisme, ruïna, impunitat, queixa i cops de porra. Reaccionar és marxar.
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
21 de febrer de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
El Govern presenta el programa «Catalunya, casa palestina»
-
Política
Manifestació independentista de la Diada 2026: recorreguts i horaris a Barcelona, Girona i Amposta
-
Política El Suprem avala la destrucció d'urnes de l'1-O i en qüestiona el valor històric
-
Política
L'empresari Julio Martínez no aclareix el paper de Zapatero en el rescat de Plus Ultra
-
Política
El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI
-
Política
El Parlament rebutja mantenir la policia espanyola a la comissaria de Via Laietana
