Oriol Junqueras no s'ha mogut ni un mil·límetre del que ja havia anunciat: Llista paraigua, però amb candidatures separades. O sigui que hem arribat al cap del carrer, Artur Mas ha de decidir si dissol, o no, el Parlament. Però, si ho fa, no disposarà de la xarxa d'una llista de país. La llista paraigua no serveix de paracaigudes.
ERC ha proposat tota mena d'ornaments (punt comú, personalitats independents, algun acte conjunt...) que permetin visualitzar la voluntat d'una majoria de la societat catalana d'avançar cap a la creació d'un Estat Català. Però es nega a confondre les seves sigles amb les de CiU, caracteritzades per Junqueras com a situades a la dreta i, sobretot, castigades pels escàndols de corrupció que simbolitza molt especialment el cas Pujol. Està en el seu dret. Com també ho estarà Artur Mas si decideix completar el seu mandat.
Però, en qualsevol cas, la segona meitat d'aquesta legislatura aportaria molt poc capital polític a CiU. I Artur Mas ha aconseguit un lideratge social prou sòlid com per plantejar-se anar a unes eleccions en solitari o, si ho vol, acompanyat dels noms independents que sembla que té al cap. Inevitablement, Mas haurà d'arriscar més que Junqueras.
ARA A PORTADA
-
-
Política «L'esperança sempre serà més poderosa que la por»: el catalanisme es reivindica davant Rafael Casanova Gerard Mira
-
Política Crides per la convivència i contra l'odi en els primers compassos de la Diada Gerard Mira | Natàlia Pinyol
-
Política El col·lapse del procés no enfonsa el suport a la independència, que encara té marge de creixement Roger Tugas Vilardell
Publicat el
02 de desembre de 2014 a
les 20:56
Et pot interessar
-
Política Montilla aposta per acords «transversals» del catalanisme per reforçar la unitat de Catalunya
-
Política
Dimiteix un alt càrrec de la delegació del govern espanyol a Ceuta per la polèmica dels avisos del CNI
-
Política
Artur Mas, sobre l'extrema dreta: «Cal parlar amb ells; una altra cosa és arribar a acords»
-
Política
Turull apel·la a la «revolta dels somriures» davant la tensió al Fossar
-
Política
El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme
-
Política
Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú»
