Meritxell Ruiz ha promès aquest dijous el càrrec com a nova consellera d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Nascuda a Reus el 1978 i llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Rovira i Virgili, la seva carrera professional ha estat vinculada a les aules, a la Caixa, on va ser assessora de serveis financers especialitzada en segment d’empreses del 2001 al 2006, i al Departament d'Ensenyament, on hi està des de principis de 2011 de la mà d’Irene Rigau.
Amb carnet de CDC i càrrec de confiança d'Irene Rigau
Va arribar al Parlament de Catalunya l'any 2006 com a militant d'UDC i va ocupar l'escó durant una sola legislatura. Posteriorment, encara amb carnet dels socialcristians, va passar a ser un dels càrrecs de confiança d'Irene Rigau. Tanmateix, va acabar fent el salt a CDC, l'altre partit de la coalició. Durant les dues darreres legislatures ha ocupat la direcció general d’Atenció a Famílies i Comunitat Educativa, una de les principals àrees d’Ensenyament des d’on ha gestionat des de les beques fins als protocols contra l’assetjament.
Implicada en diverses entitats socials de Reus
Meritxell Ruiz ha estat també implicada en diverses entitats socials i culturals de la ciutat de Reus, com l'Orfeó Reusenc i l'Esbart Dansaire, i ha estat membre fundadora de l'ONG Pont de Solidaritat i membre de la junta de l'Institut Municipal d'Acció Cultural.
PERFIL Meritxell Ruiz, una economista i «professora de vocació» al capdavant d'Ensenyament
Política
La nova consellera ha ocupat en les dues darreres legislatures la Drecció General d’Atenció a Famílies i Comunitat Educativa
ARA A PORTADA
-
Política El Govern justifica la Diada a Extremadura pels «vincles» entre territoris i la «capacitat integradora» Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern s'aboca a la vaga el primer dia de curs sense perspectives de reobrir la negociació amb els sindicats Bernat Surroca Albet
-
Societat Totes les víctimes que s'han cobrat les proves PISA a la conselleria d'Educació Gerard Mira
-
-
Política El Constitucional preveu resoldre tots els recursos de l'amnistia abans que acabi l'any ACN
Publicat el
14 de gener de 2016 a
les 07:20
Et pot interessar
-
Política
Junts denuncia a la CNMC la «censura» d'estelades durant la retransmissió del Barça-Athletic
-
Política
Leire Iglesias, nova secretària d'Estat d'Habitatge, després de la mort de David Lucas
-
Política
El Govern no participarà en les concentracions per la crisi a Ceuta
-
Política
La Moncloa porta l'estatut sanitari al Congrés malgrat el xoc amb els metges
-
Política
El govern espanyol s'afanya a negar tensions amb Felip VI: «La relació és bona»
-
Política
El Govern defensa l'acollida de migrants de Ceuta però reclama recursos econòmics
