Queda per veure com es concreten els acords pendents, però la victòria de CiU a les darreres municipals pot convertir-se en un parany colossal si no aconsegueix desempallegar-se de la possibilitat d'un pacte generalitzat amb el PP català. No es tracta només dels pressupostos; l'alcaldia de Xavier Trias i la Diputació de Barcelona són dues peces de massa importància com per deixar-les en mans d'un Mariano Rajoy que -segons totes les enquestes- té moltes possibilitats de disposar d'una còmoda majoria absoluta a Madrid.
Un PP amb les mans lliures al Congrés i condicionant les principals institucions catalanes invertiria la tàctica tradicional del peix al cove i l'aplicaria, sense cap mania, contra els que la van inventar. Una hipòtesi que liquidaria el compromís convergent del pacte fiscal bastant abans de què ni tan sols pugui ser plantejat.
Segurament, el vot positiu de Joan Laporta als pressupostos de la Generalitat és un primer moviment en la maniobra d'evasió de CiU, que haurà de buscar el màxim de suports alternatius a tots els nivells. Però, de moment, qui té el cove parat és el partit de Rajoy. Paradoxes de la vida política.
ARA A PORTADA
-
Política El desgavell policial pel paper del Marroc a Ceuta enverina la compareixença de Sánchez Bernat Surroca Albet
-
Política La policia assegura que «no existeix cap informe» que atribueixi al Marroc l'entrada massiva a Ceuta Neus Climent / Agències
-
Política Les preguntes que ha de respondre Pedro Sánchez al Congrés sobre la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
-
Publicat el
02 de juny de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Autoritarisme 4.0 de Moncloa
-
Política
El PSC de Mataró admet l'«error» i retira el suport al dret a l'autodeterminació
-
Política
L'«Operació Reformista» de Míriam González aterrarà a Barcelona el 17 de setembre
-
Política
L'Estat demana debatre l'oficialitat del català a Europa més d'un any després
-
Política
«No regalar la catalanitat» a l'extrema dreta: l'objectiu de l'esquerra independentista per la Diada
-
Política
Puigdemont reuneix la cúpula de Junts per arrencar un curs marcat pel desenllaç de l'amnistia
