El candidat de BComú a l’alcaldia de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha volgut matisar, en una publicació a les xarxes, la seva proposta per a les formacions d’esquerres que ha llençat aquest dilluns al matí en roda de premsa. L’alcaldable ha volgut aclarir que intentarà “parlar amb totes les forces d'esquerres, moviments socials i culturals, per teixir una entesa àmplia, que no ha de ser necessàriament electoral”. En aquesta ocasió, però, no ha volgut remarcar si en aquest tipus d’acord entraria el PSC. De fet, a la publicació a X ha aclarit ara que el que defensa és “la necessitat d'una alternativa valenta a Jaume Collboni”.
La piulada de Pisarello arriba després que al matí hagués explicat en roda de premsa que volia "explorar" un "front ampli" amb PSC, ERC i la CUP per a les eleccions municipals a Barcelona. Davant la possibilitat que això impliqués una llista conjunta amb aquestes formacions, el candidat de Bcomú ha optat per fer la publicació i matisar la seva proposta. Pisarello ha defensat "buscar totes les formes de cooperació i entesa" i ha anunciat que començarà una ronda de contactes amb diferents partits i moviments. Sobre aquest "front ampli", Pisarello ha assegurat que també "aspira a parlar" amb l'alcalde, Jaume Collboni, a qui ha demanat que Barcelona sigui la primera ciutat a prohibir les compres especulatives d'habitatge, una de les mesures pactades entre el Govern i els Comuns per als pressupostos.
Pisarello ha admès que els pactes electorals no són "senzills", però ha defensat que cal "explorar totes les formes" i ha remarcat que està "disposat a fer-ho" de manera "discreta" i "no intentant guanyar posicions" per al seu partit. "Parlaré amb tothom", ha assenyalat, tot subratllant que "dins dels mateixos partits hi ha posicions diferenciades sobre aquest tema". En el cas del PSC, Pisarello ha dit que "aspira a parlar" amb Collboni, tot i que ha remarcat que "no es poden deixar de banda" qüestions que creuen que s'haurien de fer a la ciutat i el govern municipal no està fent perquè "exigeixen valentia i determinació". Per aquest motiu, l'alcaldable de BComú ha apuntat que les "exigències" amb el PSC seran "majors".
A banda dels partits, l'alcaldable de BComú ha afirmat que també parlarà amb moviments socials, veïnals i culturals en les converses per configurar aquest "front ampli". Sobre com quedarà el grup municipal a l'Ajuntament, Pisarello ha dit que es reunirà "aviat" amb l'actual, presidit per Gemma Tarafa, per "coordinar la tasca". La candidatura de Pisarello té l'actual regidora Carol Recio com a número dos. Sobre l'acta al Congrés, on és diputat i portaveu dels Comuns, Pisarello ha assegurat que no la deixarà. "La meva voluntat és aprofitar el meu paper com a portaveu al Congrés per enfortir la posició de Barcelona i de tot el municipalisme transformador", ha assenyalat.
Pel que fa als pressupostos, després que ERC hagi reiterat la seva oposició a negociar amb el Govern si no es traspassa la recaptació i gestió de l'IRPF a Catalunya, Pisarello s'ha limitat a dir que els Comuns "no participen de la idea que com pitjor, millor". A la roda de premsa de Pisarello, la primera des que va guanyar les primàries de BComú, han assistit l'exalcaldessa Ada Colau, la portaveu dels Comuns al Parlament, Jéssica Albiach, la coordinadora nacional dels Comuns, Candela López, la presidenta del grup de BComú a l'Ajuntament, Gemma Tarafa, i regidors com Jess González i Marc Serra, entre d'altres.
Alamany rebutja el "front ampli" de Pisarello
La secretària general d'ERC, Elisenda Alamany, ha rebutjat la proposta de Pisarello. En roda de premsa aquest dilluns, la també líder d'ERC a Barcelona ha subratllat que el seu partit vol recuperar la ciutat per als barcelonins, “i això no es fa ni ajuntant lletres i sigles, ni amb una amanida de fruites”, ha afegit. Alamany ha apostat per tenir identitats nídides i un projecte que parli a la ciutat i als ciutadans, i ha afegit que la derrota de l'esquerra "no és perquè no sàpiga optimitzar els vots, és que potser hi ha algunes esquerres que han deixat de connectar amb els seus votants".
"Els projectes que creixen a Barcelona són els que parlen clar, no els que estan parlant avui de si ens repartim cadires o si ajuntem sigles o lletres", ha retret Alamany. La candidata republicana ha subratllat que està molt convençuda del projecte del seu partit: "Jo sí que crec que ERC amb les seves sigles pot ser guanyadora, perquè parlem als barcelonins".
