El candidat del PSC a l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha promès que si aconsegueix l'alcaldia rebaixarà un euro el preu de la T-10, dels actuals 9,95 a 8,95. No sobta gens que Collboni hagi fet aquesta promesa en la celebració dels cinc anys de l'arribada del metro al barri del Bon Pastor, i molt menys que ho hagi fet en companyia de l'exalcalde Jordi Hereu, perquè fer política a cops de T-10 és una variant del populisme que el consistori barceloní va exercir tant com va poder mentre va estar en mans dels socialistes.
Encara a moltes llars barcelonines romanen aquelles guies de la ciutat perfectament il·lustrades, que apareixien amb una periodicitat quadriennal, sempre unes setmanes abans de les eleccions, com també es recorden aquelles maratons d'inauguracions d'unes obres públiques que sistemàticament s'eternitzaven fins a convergir l'estrena just abans de l'inici de la campanya electoral. La foto de Collboni fent promeses amb Hereu és, precisament, hereva d'aquella manera de fer política.
Dit això, que no es pensin els convergents que es deslliuren d'aquest populisme de transport públic, que encara avui, qui agafi el metro a l'estació de Canyelles podrà veure un enorme escut de la Generalitat, posat allà en el moment de la inauguració, l'any 2001, per a que ningú tingués dubtes de qui havia finançat el perllongament de la L3.
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’abril de 2015 a les 08:25
Et pot interessar
-
Política Puigdemont trasllada a la cúpula de Junts que a la tardor es decidirà el futur del suport a Sánchez
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política «No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa?
-
Política Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament