Tensió en la Junta de Portaveus celebrada aquest matí al Parlament que s'ha allargat, insòlitament, prop d'hora i mitja. El motiu principal ha estat l'agra discussió que han mantingut els portaveus del PP i de C's amb la Mesa i especialment, amb la presidenta de la cambra, Núria de Gispert, a qui acusen de “discriminació”. Una acusació que ha esverat els ànims de la resta de portaveus.
Tant Enric Millo, del PPC, com Carina Mejías, de C's han expressat la seva queixa de manera formal a la presidència per “tallar-los en els seus torns d'intervenció”. De fet, acusen a De Gispert de “discriminar-los respecte els altres grups de la cambra”.
Així mateix han fet sentir el seu malestar pel fet que el portaveu adjunt d'ERC, Oriol Amorós, dediqués un minut en el seu torn de pregunta al Govern per recriminar la comparació del sistema d'immersió lingüística amb el “General Franco”.
Les acusacions de populars i ciutadans han encetat un debat calent entre els portaveus. De fet, fonts d'ERC han assegurat a Nació Digital que “no en deixaran passar ni una més”, en referència a les comparacions i la duresa dialèctica que al seu parer utilitzen amb “normalitat” el PP i C's en les seves intervencions parlamentàries.