El president d'ERC, Joan Puigcercós, ha recomanat al president de la Generalitat, José Montilla, que no viatgi a Madrid per renegociar res amb el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, perquè “no li donarà res” i només “l'enganyarà”. En declaracions a COM Ràdio, Puigcercós ha afirmat que per l'Estat espanyol, Catalunya “està per pagar impostos i no molestar gaire”, com creu que ja ha deixat clar Zapatero aquest dijous en considerar que el procés de reconeixement de la identitat i l'autogovern català ja ha quedat tancat amb la sentència del Tribunal Constitucional.
Pel líder d'ERC, anar a Madrid per intentar refer el pacte estatutari directament amb el Govern espanyol mitjançant lleis orgàniques, com ha anunciat que vol fer Montilla, és “picar ferro fred” i una “quimera”. A més, ha considerat que Zapatero “ja ha dit ben clar que no pensa perdre un minut més amb Catalunya”.
A més, Puigcercós ha deixat ben clar que no pensa “avalar entrar en un nou procés estatutari”, per no “esgotar” més els catalans. Ha insistit que l'única sortida que té Catalunya és iniciar una “transició cap a la independència”. En aquest sentit, ha criticat també el líder de CiU, Artur Mas, per rebutjar l'autodeterminació i fixar com a gran objectiu nacional la consecució del concert econòmic. Ha argumentat que si la sentència del TC ha invalidat part dels articles de l'Estatut sobre el finançament, encara és menys viable aspirar al concert econòmic en l'actual marc constitucional.
Puigcercós li diu a Montilla que Zapatero l'enganyarà
Li recomana que no vagi a renegociar res a Madrid
ARA A PORTADA
-
-
Jaume Giró deixa la política: adeu a la direcció de Junts i a l'escó per discrepàncies amb el rumb del partit Oriol March
-
Una regidora del PP a Sant Adrià de Besòs acumula despeses indegudes d'àpats i benzina a càrrec de l’ajuntament Pep Martí i Vallverdú
-
-
L'advocat general de la UE dona la raó al Parlament Europeu i avala l'aixecament de la immunitat de Puigdemont Bernat Surroca Albet
Publicat el 02 de juliol de 2010 a les 10:49
Et pot interessar
-
Política El Suprem demana al Congrés i al PSOE dades sobre pagaments a Cerdán i Koldo García
-
Política Illa critica Feijóo per plantar l'obertura de l'any judicial: «Les institucions estan per sobre de tothom»
-
Política Rull no comparteix la decisió de Giró perquè Junts ha obert la via del pacte «aquí i a Madrid»
-
Política L'espot de l'ANC per la Diada crida l'independentisme a «reaccionar» i reprendre la mobilització
-
Política Màxima pressió perquè no intervingui el fiscal general de l'Estat en l'obertura de l'any judicial
-
Política Només va de treballar menys?