Puigdemont, dos mesos després del 21-D: «La nostra determinació és insubornable»

El president de la Generalitat de Catalunya assegura que la voluntat de les forces independentistes continua sent "insubornable"

Publicat el 21 de febrer de 2018 a les 12:15
Dos mesos. El passat 21 de desembre l'independentisme va revalidar la majoria absoluta en el Parlament de Catalunya. Ara, vuit setmanes després, encara no s'ha investit cap president, però la determinació de les forces polítiques que defensen una nova república catalana continua sent "insubornable". Així ho ha afirmat aquest dimecres el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, exiliat a Brussel·les.

El cap de l'executiu català defineix el 21-D com unes eleccions "imposades, amb presos polítics i exiliats, fetes a mida per guanyar el tripartit 155". En una publicació a Instagram, acompanyada d'una imatge en blanc i negre d'una de les urnes de plàstic ja icòniques de l'1-O, també remarca que "el repte és molt gran, però la força del poble és incommensurable i la nostra determinació insubornable". 

Puigdemont vol encoratjar la massa social independentista, però també fa autocrítica. Assenyala que des de Junts per Catalunya, ERC i la CUP "som conscients que les negociacions haurien d'haver anat més de pressa". "És important recordar que tots som aliats i que els retrets només alimenten la caverna", conclou.
 
 

Dos mesos del #21D Unes eleccions imposades, amb presos polítics i exiliats, fetes a mida per fer guanyar el tripartit 155, però van fracassar de nou, mentre l'independentisme obtenia 70 diputats i superàvem per primera vegada els 2 milions de vots. Som conscients que les negociacions haurien d'haver anat més de pressa, però la situació és complexa per tothom, amb múltiples fronts, amenaces i coaccions. És important recordar que tots som aliats i que els retrets només alimenten la caverna. Germanor, solidaritat, decisió i implementació. El repte és molt gran, però la força del poble és incommensurable i la nostra determinació insubornable. #RepúblicaCatalana 🎗💛

Una publicación compartida de Carles Puigdemont (@carlespuigdemont) el