El sector de les noves tecnologies cada cop ocupa més i més catalans, però hi ha el risc que molts quedin fora del món laboral precisament per ser incapaços d'adaptar-se a la revolució digital. S'hi ha reflexionat aquest dijous a la Diada de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació TIC de Catalunya, celebrada al Cosmocaixa de Barcelona, on el conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró ha destacat que l'ocupació en el sector TIC ha superat en ocupació al de l'automòbil.
Igualment, ha subratllat durant la cloenda que "els avenços tecnològics són aquí per millorar la qualitat de vida i són l'avantsala dels canvis econòmics i socials" i ha recordat que "cada revolució tecnològica ha acabat produint més llocs de treball". Tot i això, ha receptat "intel·ligència i empatia per als que patiran aquest canvi" i intentar que "els costos de la transició siguin els menors possibles i que ningú quedi enrere".
A nivell de l'administració, Puigneró ha assegurat que l'impacte de les noves tecnologies "modificarà la governança, la democràcia i la participació" i ha afirmat que el Generalitat insistirà en els "beneficis democràtics que pot aportar la tecnologia i com fer un país millor". En aquest sentit, ha lamentat que els informàtics i treballadors del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació estiguessin entre els "principals damnificats" durant les operacions policials i judicials per l'1-O.
La repressió dels informàtics
"La nostra professió no hauria de patir aquestes conseqüències en l'Europa del segle XXI", ha insistit i, quant a la incorporació de les dones en el món de les noves tecnologies -un dels aspectes que ha estat a debat en les jornades-, ha posat en valor que les dones representen el 60% dels càrrecs del seu departament.
Dani Pujol, president de GrausTIC -entitat organitzadora de la Diada, de la qual NacióDigital n'és un mitjà soci-, ha recomanat que cal aturar-se a reflexionar sobre la implementació de les noves tecnologia: "No hem d'anar a remolc de la tecnologia, l'hem d'humanitzar i socialitzar, és una eina que ha de servir per viure millor". Ha destacat també que "el sector està molt bé, no hi ha atur, però no es poden proveir dels professionals que demanda".
Connectivitat a tots els municipis
Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell i president de Localret, entitat que agrupa 900 municipis catalans, ha reiterat el seu objectiu de "fer arribar aquesta connectivitat d'altres prestacions a tot arreu", atès que encara no n'hi ha a un terç del país, però no només al Pirineu, sinó també a polígons del Baix Llobregat. Ha lamentat, en aquest sentit, certes dificultats en relació als prestadors, allà on els serveis no són beneficitaris.
Josep Garrell, rector de la Universitat Ramon Llull, s'ha mostrat preocupació per la manca d'humanització de les noves tecnologies: "Ens hem passat, la tecnologia pot no ser massa humana si no hi posem certa prevenció". Ha reclamat afrontar "debats de tot tipus, des d'ètics fins a socials" per tal de preveure i posar solució al "perill de la no humanització de la tecnologia".
Puigneró destaca que les noves tecnologies ja ocupen més catalans que l'automoció
Política
El conseller recepta "intel·ligència i empatia" per intentar que "els costos de la transició digitals siguin els menors possibles i que ningú quedi enrere"
- Jordi Puigneró, conseller de Polítiques Digitals, en la Diada de les TIC, aquest dijous. | @diadagraustic -
- | @diadagraustic
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
27 de setembre de 2018 a
les 14:47
Et pot interessar
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
-
Política Irene Montero es perfila com la candidata de Podem a les eleccions generals
