Els diputats de Catalunya Sí que es Pot han fet aquest divendres la seva primera reunió al Parlament, per tal de començar a organitzar el que serà la seva tasca a la cambra catalana. Després de la trobada, el cap de llista de la candidatura, Lluís Rabell, ha atès els mitjans de comunicació i ha explicat les línies bàsiques que seguirà el seu grup. En el torn de preguntes, se li ha plantejat la proposta de la CUP de conformar una presidència coral en el nou Govern. Rabell creu que aquesta solució és "imaginativa i artificiosa".
Lluís Rabell no ha donat massa crèdit al plantejament de la CUP, ja que al seu entendre suposa apostar per la imaginació però també per l'artifici per tal de solucionar un "problema polític". I, perquè quedés ben clara la seva posició, ha reiterat que Catalunya Sí que es Pot no donarà suport a la investidura de Mas "ni per activa ni per passiva", perquè no volen "reconduir un Govern de Convergència a la Generalitat".
El pla de rescat entre les prioritats parlamentàries
La primera reunió de treball de Catalunya Sí que es Pot al Parlament ha servit per definir una declaració d’intencions de la seva proposta parlamentaria. “Serem un grup d’oposició, però propositiu i amb una alternativa a l’horitzó”, ha Lluís Rabell.
Entre les mesures que planteja la seva força política destaca l’aprovació d’un mínim vital garantit que permeti reprendre la tramitació urgent de la ILP de la Renda Garantida Ciutadana, ara en fase de ponència. A més, Catalunya Sí que es Pot defensarà “un pla de xoc per a l’ocupació que inclogui la promoció de l’economia verda i coordinació polítiques actives d’ocupació entre els diversos estrats institucionals”.
Rabell a més no descarta la “desobediència en contra la llei Wert de l’educació, perquè ataca els principis que han estat definitoris per a la consolidació del model d’ensenyament català”. “De la mateixa manera pensem que serà necessari revisar i desobeir els convenis que la Generalitat manté amb algunes escoles elitistes que segreguen per sexe i promouen idearis extremistes”, ha explicat.
El líder de Catalunya Sí que es Pot també vol treballar per a la recuperació dels serveis públics amb l’ampliació de la xarxa d’escoles bressol. Però més enllà de l’àmbit educatiu les propostes de la formació passen per la racionalització de la despesa pública, la reestructuració del deute i reformes fiscals en els impostos propis.
Finalment, Lluís Rabell ha explicat que la seva formació ha iniciat contactes per a la configuració de la nova mesa del Parlament, tot i que caldrà esperar fins a la setmana per poder concretar-ne els detalls.
Rabell qualifica de solució «imaginativa i artificiosa» la proposta de la CUP de conformar una presidència coral
El cap de llista de Catalunya Sí que es Pot reitera que no donaran suport a la investidura de Mas "ni per activa ni per passiva" | Coincideix amb la CUP que s'ha d'apostar per la "desobediència" des del Parlament en casos com la Llei Wert
Ara a portada
Publicat el 02 d’octubre de 2015 a les 11:20
Et pot interessar
-
Política La CUP diu que Junts no té una "estratègia independentista" a Madrid i que "dona benzina a l'extrema dreta"
-
Política El PP català assumeix que no hi haurà congrés fins a les properes eleccions espanyoles
-
Política L’extreballador d’ERC esquitxat pel cas dels cartells, repescat com a assessor de la Diputació de Barcelona
-
Política Tot el que revela la declaració de guerra inèdita de Llarena