
El president espanyol, Mariano Rajoy, ha tancat aquest migdia la convenció unionista que el PP ha celebrat aquest divendres i dissabte a Barcelona. Rajoy, lluny de proposar cap pla per aturar el sobiranisme ha remès un missatge clar, directe i contundent contra la demanda catalana. A banda de deixar clar que no permetrà la consulta, ha assegurat que el procés està generant un conflicte de convivència a Catalunya. Un argument repetit incansablement pels líders del PP però que fins ara no havia argüit el president espanyol.
"El procés crea tensió emocional que inevitablement afecta a la convivència", ha sentenciat Rajoy per criticar de forma contundent la "Catalunya idíl·lica" que dibuixen uns "governants que han perdut la visió". "No expliquen l'evidència que una Catalunya independent seria més pobre, quedaria fora de l'UE sine die així com d'altres organismes internacionals i de l'euro", ha dit el president espanyol.
Així mateix ha defensat el principi de solidaritat territorial per treure ferro al dèficit fiscal. "És injust plantejar el debat en els termes Espanya ens roba", ha insistit Rajoy per brandar el FLA o l'argument que "la Seguretat Social a Catalunya és deficitària". "La solidaritat és part d'un estat autonòmic que molts estats federals envegen", ha reblat.
Ni negociació ni referèndum, en tot cas reforma de la Constitució
"Mentre jo sigui president del govern espanyol no se celebrarà aquell referèndum que alguns plantegen ni es desintegrarà Espanya, que quedi clar", ha dit Rajoy. "L'únic camí a seguir és el que marca la Constitució per reformar-la" i ha continuat esgrimint que la seva "obligació és no permetre que se celebri aquest referèndum, perquè, en cas contrari, estaria violant la llei", ha sentenciat .
"Que no se'm busqui per negociar el que perjudiqui als compatriotes. Qui vulgui dialogar que respecti les formes i el decòrum i no vagi prenent decisions unilaterals, com fins i tot, la resposta", ha criticat. I ha acabat el discurs amb una advertència: "No consentiré que els catalans deixin de ser espanyols ni que ningú passi ser estranger al seu propi país, no vull que els espanyols es quedin sense Dalí ni que als catalans se'ls espolii Goya".