
Una enquesta d'El Periodico dóna al candidat del PP a les eleccions del 20-N, Mariano Rajoy, entre 185 i 189 escons, davant dels 121-125 que pot aconseguir el seu rival del PSOE a les urnes, Alfredo Pérez Rubalcaba. Això suposa una diferència de 14,7 punts, ja que els populars obtindrien el 46,1% dels suports i els socialistes el 31,4%. L'any 2000, José María Aznar va aconseguir 183 escons, set més dels 176 necessaris per obtenir la majoria absoluta; mentre que el candidat socialista aleshores, Joaquín Almúnia es va quedar amb 125. Pel que fa les forces catalanes, CiU se situa en una forquilla d'entre 14 i 15 escons (quatre o cinc més dels obtinguts el 2008), mentre que ERC es quedaria amb un o dos.
Així doncs, respecte el 2008, el PP pot passar dels 154 diputats (39,7%) als 185-189 (46,1%) el pròxim 20-N, mentre que els socialistes, cauen dels 169 diputats (43,6%) als 121-125 (31,4%). Per la seva banda, CiU guanya segons l'enquesta entre quatre i cinc diputats, i pot passar dels deu actuals als 14-15 a partir del pròxim 20 de novembre. ERC, en canvi, perd entre un i dos diputats, i passa de tenir-ne tres a un o dos. IU-ICV guanyaria entre dos i quatre diputats amb una forquilla d'entre quatre i sis (el 2008 en va obtenir dos) i possiblement pot formar grup parlamentari, així com UPyD, de Rosa Díez, ja que podria situar-se entre els 4 i els 6 diputats i convertir-se en la tercera força més votada a l'Estat, segons l'enquesta.


D'altra banda, de l'enquesta es desprèn que el PP pot guanyar per primera vegada a Andalusia, un dels feus tradicionals del PSOE, que només s'imposarien als populars a Catalunya i el País Basc, on les forces guanyadores serien CiU i PNB, respectivament. La victòria a Andalusia s'afegiria als fortins de Madrid, País Valencià. Galícia i les dues Castelles. L'enquesta es va dur a terme entre els passats 19 i 22 de setembre amb 1.000 entrevistes arreu de l'Estat.