El membre del Consell Audiovisual de Catalunya Daniel Sirera ha demanat a l'ens analitzar si Empar Moliner ha vulnerat la llei en cremar una Constitució espanyola. L'exdiputat del PP ho ha anunciat aquesta tarda a través del seu compte de Twitter, un dia després que la periodista de TV3 encengués una exemplar de la Carta Magna a Els Matins. Un dels primers agraïments que ha rebut per la iniciativa ha estat el de Societat Civil Catalana, que ha felicitat Sirera remarcant: "A Catalunya hem perdut el sentit de la realitat".
L'escriptora va protagonitzar l'escena mentre reflexionava sobre la suspensió de la llei de la pobresa energètica per part del Tribunal Constitucional. A mesura que va explicant la situació en què es troben les famílies que han demanat l'ajuda, va arrancant pàgines. "Quan escalfar-se a l'hivern és inconstitucional", diu al final mentre encén un llumí i crema les pàgines que havia anat estripant.
He pedido al @Consell_Audio q analice si @emparmoliner vulneró la ley al quemar una Constitución Española en @tv3cat https://t.co/HheHNTkuMB
— Daniel Sirera (@danielsirera) 12 d’abril de 2016
Felicitats per la iniciativa a @danielsirera
— Soc. Civil Catalana (@Societatcc) 12 d’abril de 2016
A Catalunya hem perdut el sentit de la realitat. https://t.co/MiazwEWWXx