Aquesta setmana s'ha pogut constatar, més enllà dels dubtes, que l'error de diagnòstic de l'estat respecte a Catalunya és monumental i permanent. Mentre els mitjans de Madrid porten dies fabulant, joiosament, amb un pacte Duran-Iceta, les bases del sobiranisme, articulades al voltant de l'ANC i Òmnium Cultural, han activat un pla -perfectament previst i dissenyat- per configurar una llista de país orientada a superar els partidismes i amb l'objectiu de declarar la independència de forma unilateral.
De fet, a Madrid els hagués convingut més el manteniment del bloc sobiranista, sempre fràgil i amb el llast dels partits que volen aturar-se en el federalisme de debò o un confederalisme amb destí a l'horitzó i present al Majestic. Però l'obstruccionisme de l'estat ha acabat activant els mecanismes que demostren que el procés va de baix a dalt, i que aquesta vegada les elits polítiques catalanes no seran un obstacle per a la materialització dels objectius que es reclamen des del carrer.
Queda molta feina i caldran grans quantitats de voluntarisme i mobilització. Però ara ja sabem que el procés no s'encallarà en un palau, ni per sota d'una taula. I hem comprovat que tot això és incomprensible des dels despatxos de Madrid.
ARA A PORTADA
Publicat el
16 d’octubre de 2014 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política El PP exigeix la dimissió de Sánchez i eleccions immediates: «És indecent que continuï»
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El Tribunal Suprem condemna l'exministre Ábalos a 24 anys de presó
