Ahir Joan Puigcercós va acomiadar-se del Parlament amb un bon discurs. Realista i, sobretot, conscient de la dimensió històrica que ha adquirit el procés polític d'aquest país. És el moment de la generositat i, des dels anys trenta, ERC és el partit que pot presentar un millor full de serveis en defensa de Catalunya. Amb errors d'orientació i alguna mesquinesa, com li passa a qualsevol grup humà, però amb la voluntat intacta i el destí clar.
Organitzativament, cal reconèixer que l'independentisme català, almenys en les seves versions més clàssiques, ha estat un desastre. Però ha aconseguit generar un discurs il·lusionant, creatiu, radicalment democràtic, inclusiu i de futur. L'independentisme ha guanyat en el camp de la raó el que no podia arrossegar des de l'espai dels sentiments. I això, en gran part, ha estat gràcies a l'última ERC, la de Barrera, Colom, Carod i Puigcercós. Reagrupament i, especialment, Solidaritat han estat evolucions estratègiques d'un discurs ja molt sòlid.
Potser encara no és el moment de la unitat, però sí el de la lleialtat. No pas a una persona, com va dir Puigcercós, sinó a un poble que busca el seu lloc al món.
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
26 de setembre de 2012 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Feijóo, un berenar a Waterloo
-
Política
El reencontre amb la Catalunya «lleial»: Felip VI i l'establishment homenatgen Samaranch
-
Política
Topada entre Illa i el president gallec pel nou finançament: «Catalunya no demanarà permís»
-
Política
«Ni rastre de Josep Piqué»: el Cercle escolta Feijóo amb escepticisme
-
Política
ERC recula i evita la compareixença d'Illa al Parlament pels escàndols del PSOE
-
Política
Xoc frontal entre Feijóo i el Cercle: «Per què no es posa d’acord amb el PSOE?»
