El president de Ciutadans, Albert Rivera, ha explicat que el seu partit està "disposat" a asseure's a parlar amb Podem i a "negociar el que faci falta" per evitar la "irresponsabilitat històrica" del procés independentista. De fet, s'ha mostrat segur que la líder del seu partit a Catalunya, Inés Arrimadas, pot encapçalar "un Govern de consens" a Catalunya.
En un esmorzar informatiu organitzat per Europa Press, Rivera ha dit que espera que es convoquin noves eleccions a Catalunya i ha destacat que, segons l'últim sondeig del CEO, Ciutadans en aquesta regió es troba a "un escó" de presidir la Generalitat. El líder de C's ha avisat els partits "contitucionalistes" que, si aquesta enquesta és certa, existirà la possibilitat de "convertir" Inés Arrimadas en la presidenta de Catalunya: "L'única cosa que cal fer és aconseguir una majoria parlamentària", ha afegit.
El partit taronja, que dona per fet que el candidat d'ERC en els propers comicis catalans serà Oriol Junqueras, ha advertit el líder de Podem, Pablo Iglesias, que si li dona suport serà "el responsable directe" del que passi a Catalunya els pròxims anys.
O majoria constitucionalista o majoria secessionista
Davant la possibilitat que Podem no doni suport a un candidat que "compleixi la llei", Rivera ha instat la formació morada a "explicar" per què empara la independència. "Si donarà suport a Junqueras que ho digui", ha reclamat a Iglesias, i ha afegit: "Seria una irresponsabilitat històrica en un moment en què podem acabar amb un procediment separatista".
El líder de la formació taronja ha insistit que la decisió a prendre serà "si es dona suport a una majoria constitucionalista" o a una de secessionista, per la qual cosa ha reiterat que Ciutadans "negociarà el que faci falta" per aconseguir un executiu de consens.
Respecte a la previsible suspensió per part del Tribunal Constitucional d'alguns articles dels pressupostos de la Generalitat per al 2017 per incloure partides per a la convocatòria d'un referèndum sobre la independència, ha defensat el recurs del govern espanyol. Al seu judici, existeix una partida inconstitucional que "no està prevista en la normativa" i el mateix Consell de Garanties i els lletrats del Parlament ho van advertir.
Rivera ofereix a Podem un acord per fer Arrimadas presidenta de la Generalitat
Política
El líder de Ciutadans insta Pablo Iglesias a no avalar un eventual govern liderat per Oriol Junqueras en les pròximes eleccions a Catalunya
ARA A PORTADA
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
-
Publicat el
04 d’abril de 2017 a
les 09:53
Et pot interessar
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
-
Política El Govern agilitza l'atenció ciutadana per «apropar» els serveis públics
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
