Santamaría s'apropia el «no» del CEO

La vicepresidenta del govern espanyol considera que l'enquesta que apunta que una majoria estaria en contra de la independència avala la política del PP a Catalunya

Publicat el 13 de març de 2015 a les 15:02
La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, creu que els resultats de l'últim baròmetre del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) que s'ha fet públic aquest divendres constata que els ciutadans "valoren cada vegada més l'estabilitat i el compliment de les normes" que, al seu parer, marca la gestió política de l'executiu Rajoy. Segons Sáenz de Santamaría, els ciutadans "valoren positivament" la tasca del govern espanyol per a la recuperació econòmica i perquè "es puguin pagar els serveis públics amb un gran esforç", així com que cal "complir la llei". "L'estabilitat és un valor, i més en temps de crisi", ha sentenciat.

Sáenz de Santamaría ha fet aquestes manifestacions a la roda de premsa posterior al consell de ministres després que el CEO hagi apuntat que una majoria dels catalans, un 48% contra un 44,1%, estan en contra de la independència, i que CiU i ERC no revalidarien la majoria absoluta

"L'important és la tendència"

La vicepresidenta ha assegurat que per al seu govern "l'important és la tendència" i que el que s'ha posat de manifest "al llarg d'aquest temps" és que els ciutadans "valoren cada vegada més l'estabilitat i el compliment de les normes". 

En aquest sentit, ha destacat que al llarg d'aquesta legislatura el govern espanyol ha "treballat per Catalunya, perquè som també govern a Catalunya", i ha "procurat amb tota la seva acció de govern que allà també es recuperi el benestar i que es pugui pagar els serveis públics amb un gran esforç", i sempre des de la premissa que "cal complir la llei". 

"Crec que això es valora positivament pel conjunt de la ciutadania, perquè per això estem tots els governs: per respectar la llei. Si no els agrada es pot canviar, però pels procediments legalment establerts", ha sentenciat.