
El Govern serà ''molt exigent'' tant amb el Ministeri de Foment com amb Renfe en relació amb el servei que es dóna als prop de 400.000 usuaris de Rodalies Barcelona, ha advertit Santi Vila, 2conseller de Territori i Sostenibilitat. En una entrevista concedida a l'ACN, Vila es mostra disgustat" pel mal servei que es segueix donant i informa que aquest juliol s'ha obert un expedient informatiu a Renfe ''que pot acabar en sanció''.
Santi Vila assegura que ''de cap de les maneres'' el Govern renunciarà que el servei de Rodalies Barcelona funcioni correctament per als prop de 400.000 usuaris que el fan servir cada dia. En aquesta línia, el conseller adverteix que serà ''molt exigent'' amb el Ministeri de Foment i amb l'operador del servei, la companyia espanyola Renfe.
De moment, aquest mes de juliol les incidències han continuat i ''no es pot dir que el servei funcioni correctament''. És per això, que Santi Vila, ''disgustat'' per aquestes reiterades incidències, ha decidit obrir un expedient informatiu a Renfe, ''que pot acabar en sanció'' si es constata que Renfe ''no fa el que ha de fer''.
L'expedient, presentat els primers dies de juliol, i encara no lliurat al Govern, insta a l'operador de Rodalies que informi fil per randa de totes les incidències en les línies de Rodalies Barcelona que s'hagin registrat entre el mes de gener i el 30 de juny d'aquest any.
Un cop fet aquest cens d'alteracions del servei, el Departament vol que Renfe identifiqui a qui són atribuïbles aquestes incidències i que expliqui quan i de quina manera es va informar als usuaris d'aquestes incidències. El Departament, un cop hagi rebut aquesta informació, que reconeix que es laboriosa de redactar i preparar, obrirà un període d'anàlisi del contingut de la mateixa i prendrà la decisió sobre si hi ha o no motiu de sanció. 


Tot i això, el conseller vol matisar que la "voluntat" del Departament no és tant prescriure la sanció sinó "identificar els aspectes que fallen" en el servei per corregir-los i satisfer les necessitats dels usuaris, que és l'objectiu de totes les parts beligerants en el bon funcionament del servei, explica.

El conseller recorda que el compromís que hi ha concertat amb el Ministeri de Foment i que suposa un pla d'inversions de 306 milions d'euros entre els exercicis del 2014 i el 2015. Aquestes obres, que suposen una amalgama de petites i mitjanes actuacions, s'han "dictat" amb l'objectiu de ''remuntar la fiabilitat, la seguretat i minimitzar les incidències''.

Mentre que aquestes inversions no es materialitzen, s'ha de ser "molt exigent" amb Renfe perquè les incidències continuen , l'hàbit de la mala informació de cara a l'usuari es manté i tot això fa que ''estiguem molt disgustats'', cosa que ha portat a obrir aquest expedient informatiu.

Vila "comprèn" la conjuntura de dificultats pressupostàries i per això s'ha fet l'esforç per redactar un mínim pla d'intervencions que podrien canviar substancialment cap a millor el servei de rodalies destinant 306 milions en dos exercicis i lluny de les previsions anunciades fa uns anys de 4.000 milions d'inversions a Rodalies fins al 2015, quan l'actual govern del president Mas no tenia responsabilitats.
Pel conseller, aquest pla de 306 milions que està "dictat" sobre paper, negre sobre blanc, i suposaria un salt rellevant en el servei "perquè el que no pot ser és que un sistema de Rodalies com el de Barcelona estigui tant precàriament atès com està".
Aquesta llista d'intervencions que suma els 306 milions d'euros és molt concret i es "pot puntejar" actuació per actuació per saber a finals del 2015 si s'ha fet o no. Vila creu que aquest "compromís" es complirà i que donarà els resultats de millora del servei que "la veritat de moment no s'han donat", conclou.