
Solidaritat Catalana pe la Independència (SI) creu que, darrere la proposta del director del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), Pepe Serra, de treure la paraula "Catalunya" del nom oficial de la institució, no hgi ha res més que "l'esnobisme" del propi director i del seu equip, a qui recorda que el gestionen "temporalment". El diputat Toni Strubell, concretament, creu que seria un canvi "injustificat i innecessari", a més a més d'un "insult directe a la resta de la nació catalana, que és qui ha proveït majoritàriament les peces d'art exposades al Museu".
Strubell, dirigint-se tant a Serra com al conseller de Cultura, Ferran Mascarell, sosté que "el valor nacional i simbòlic del museu estan pel damunt de l'esnobisme individual que pugui mantenir qualsevol equip humà que el gestioni temporalment". Amb aquest plantejament, SI vol que Serra "deixi de manifestar posicionaments que són propers al concepte de ciutadà del món que, normalment, van acompanyats d'un cert autoodi a la nació catalana".
Strubell també reclama a Serra que treballi per incrementar el nombre de visitants del museu i "el posi a l'alçada de l'enorme valor museístic de les peces exposades".