Les entitats sobiranistes han triat les portes del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), on fins feia uns minuts hi havien declarat Carme Forcadell i Anna Simó, per presentar oficialment la caixa de solidaritat amb els encausats judicialment per motius relacionats amb el procés sobiranista. "Anem tots a l'una", ha proclamat el president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, durant la roda de premsa. Aquesta caixa de resistència estarà gestionada per Òmnium i també per l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) i estatà auditada pels tres expresidents vius del Parlament: Núria de Gispert, Ernest Benach i Joan Rigol.
"La voluntat és que la caixa sigui transparent i que tingui traçabilitat", ha destacat Cuixart, mentre que Sànchez ha urgit la ciutadania a "omplir-la" com a mostra de solidaritat. "Aquesta caixa és una demostració més de la pluralitat del procés", ha apuntat posteriorment del president d'Òmnium Cultural.
El mecanisme, pensat per ajudar a cobrir els costos judicials de tots els processos oberts en relació al camí independentista, compta amb el suport del PDECat, d'ERC, de Catalunya Sí que Es Pot (CSQEP) i de la CUP, que han fet costat aquest dilluns a la presidenta del Parlament en la seva declaració judicial. El PDECat va posar en marxa la setmana passada una campanya de donatius per fer front a les multes que el TSJC va imposar a Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau en el judici al 9-N.
«Tots anem a l'una»: inaugurada la caixa de solidaritat amb els encausats del procés
L'auditoria de la iniciativa anirà a càrrec d'Ernest Benach, Núria de Gispert i Joan Rigol, expresidents del Parlament | "Ara l'hem d'omplir", assenyala Jordi Sànchez, cap de files de l'Assemblea Nacional Catalana, entitat que juntament amb Òmnium promou la caixa
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de maig de 2017 a
les 10:22
Actualitzat el
08 de maig de 2017 a les
17:29
Et pot interessar
-
Política Fernández avisa Vox que si «bloqueja» pactes amb el PP per fer una alternativa a Sánchez acabarà «desapareixent»
-
Política
Junts insta Illa a «rectificar» uns pressupostos basats en «mantenir» la pressió fiscal
-
Política
Els afins a Junqueras i Alamany oficialitzen la candidatura a la federació d'ERC Barcelona
-
Política
El Cercle fa les paus amb la Moncloa per la immigració
-
Política
El Parlament demana que els sanitaris hagin d'acreditar un B2 de català en el primer any de feina
-
Política
Junts votarà a favor dels canvis urbanístics necessaris perquè el Museu Thyssen sigui una realitat
