Les entitats sobiranistes han triat les portes del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), on fins feia uns minuts hi havien declarat Carme Forcadell i Anna Simó, per presentar oficialment la caixa de solidaritat amb els encausats judicialment per motius relacionats amb el procés sobiranista. "Anem tots a l'una", ha proclamat el president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, durant la roda de premsa. Aquesta caixa de resistència estarà gestionada per Òmnium i també per l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) i estatà auditada pels tres expresidents vius del Parlament: Núria de Gispert, Ernest Benach i Joan Rigol.
"La voluntat és que la caixa sigui transparent i que tingui traçabilitat", ha destacat Cuixart, mentre que Sànchez ha urgit la ciutadania a "omplir-la" com a mostra de solidaritat. "Aquesta caixa és una demostració més de la pluralitat del procés", ha apuntat posteriorment del president d'Òmnium Cultural.
El mecanisme, pensat per ajudar a cobrir els costos judicials de tots els processos oberts en relació al camí independentista, compta amb el suport del PDECat, d'ERC, de Catalunya Sí que Es Pot (CSQEP) i de la CUP, que han fet costat aquest dilluns a la presidenta del Parlament en la seva declaració judicial. El PDECat va posar en marxa la setmana passada una campanya de donatius per fer front a les multes que el TSJC va imposar a Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau en el judici al 9-N.
«Tots anem a l'una»: inaugurada la caixa de solidaritat amb els encausats del procés
L'auditoria de la iniciativa anirà a càrrec d'Ernest Benach, Núria de Gispert i Joan Rigol, expresidents del Parlament | "Ara l'hem d'omplir", assenyala Jordi Sànchez, cap de files de l'Assemblea Nacional Catalana, entitat que juntament amb Òmnium promou la caixa
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
08 de maig de 2017 a
les 10:22
Actualitzat el
08 de maig de 2017 a les
17:29
Et pot interessar
-
Política
Sánchez Llibre a Illa: «Filocomunista»
-
Política
L'ANC posa en marxa una campanya per captar nous socis i crida a «mobilitzar-se quan no és fàcil»
-
Política
Ayuso vol portar als tribunals que els migrants regularitzats hagin d'acreditar el català
-
Política
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos
-
Política
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Política
L’esquerra a l’esquerra del PSOE i bla, bla, bla
