Imagino que ho deuen passar malament, però no sé si es tracta de simple contrarietat o si arriben a sentir autèntica vergonya. Tots els dirigents polítics que, com ahir el president Mas, surten a negar el finançament il·legal del seu partit tenen sempre un posat ferm, però visiblement impostat. Se'ls nota la incomoditat en les respostes tallants, brevíssimes, però que invariablement contenen un punt d'ambiguïtat calculada. En aquests últims trenta anys n'hem vist molts passant per algun faristol per negar-ho tot amb la màxima contundència. Des d'aquell llunyà 1984 en què Felipe González va pronunciar el famós "Ni Flick, ni Flock!" fins a ahir mateix, quan Artur Mas va haver de refugiar-se en la fase processal: "En un estat de dret cal aportar proves".
Mas sap que el seu partit s'ha finançat il·legalment. Igual que ho saben Mariano Rajoy i Alfredo Pérez Rubalcaba. El sistema ha estat aquest i els desajustaments no han vingut mai pel raig de diners que han entrat regularment als partits, sinó perquè els mitjancers han acabat embutxacant-se una part cada cop més gran de les comissions que gestionaven. Al final, algú s'enfada i encén una metxa que acaba fent-ho esclatar tot.
Els partits intenten convèncer-nos, en públic, que les comissions no existeixen. I, en privat, que són inevitables. Però són aquests polítics els que han d'entendre que ells no són inevitables i que poden deixar d'existir.
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
Florentino continua submergit en el seu esperpent: les frases més destacades de l’entrevista amb Pedrerol Víctor Rodrigo
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
17 de juliol de 2013 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Collboni proposa aplicar l'any que ve la pujada de la taxa al creuerista d'escala
-
Política
Illa se cita amb el talent català a Silicon Valley
-
Política
El Congrés expulsa temporalment els agitadors Vito Quiles i Bertrand Ndongo
-
Política
Junts urgeix el PSOE a aplicar deduccions fiscals per arribar a acords en habitatge
-
Política
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família
-
Política
Pinça del PP, el PSOE i Vox al Senat per descartar un salari mínim català
