Xavier Trias ha criticat la prohibició de l'ús del castell de Montjuïc per oficiar una missa pels sublevats del bàndol feixista de la Guerra Civil. L'equip de govern d'Ada Colau va anunciar ahir que no cediria l'equipament ja que considera que pot constituir una "exaltació" del règim franquista. Es tractava d'un acte que se celebrava gairebé ininterrompudament des de l'any 1940, un any després de la fi del conflicte armat. Precisament, en declaracions a BTV, Trias ha destacat que durant dècades s'havia realitzat sense que hi hagués cap polèmica. "Colau crea conflictes on no n’hi ha. Crec que és un error prohibir-la", ha assegurat.
La missa s'oficiava a tocar d'un monument dedicat als "herois i màrtirs del gloriós Movimiento Nacional", que es va inaugurar el desembre de 1940. L'associació Amics del Castell l'havia programat pel 19 de juliol, just l'endemà de l'alçament feixista. L'Ajuntament de Barcelona els ha proposat celebrar-la en un altre espai municipal i en una altra data.
El consistori considera que la missa hagués pogut contravenir la Llei de memòria històrica, per la qual les administracions no poden fer commemoracions de l'alçament militar ni a la repressió de la dictadura. D'altra banda, en un comunicat, l'Ajuntament ha subratllat que la finalitat d'aquest conjunt arquitectònic és la divulgació històrica, de manera que no considera que sigui un espai adequat per actes religiosos.
Trias critica la prohibició de la missa dedicada als «sublevats»
L'acte, que se celebrava des del 1940, es realitzava al costat d'un monument dedicat als “herois i màrtirs del gloriós Movimiento Nacional" | El govern de Colau l'ha prohibit per contravenir la Llei de la memòria històrica
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de juliol de 2015 a les 10:13
Et pot interessar
-
Política Marlaska acusa el PP de fer un «ús partidista» dels incendis per tapar els seus errors
-
Política On són els catalans de Feijóo?
-
Política I ara, els menors migrants: més llenya al foc PSOE-PP
-
Política La CUP colla el Govern perquè actuï davant la gelateria de Gràcia que discrimina el català
-
Política L'Argentina i nosaltres
-
Política Colau embarcarà diumenge a la Flotilla que salparà de Barcelona cap a Gaza