És ben remarcable l'aparent invulnerabilitat de la dreta espanyola respecte a la pròpia corrupció. El PP remunta a les enquestes tot i les evidències que demostren un entramat de xarxes clientelars superposades, enriquiments injustificables i una manca d'escrúpols absoluta. Falta provar-ho judicialment, però hi ha indicis molt sòlids que deixen clar que el president i gran part del seu govern rebien sobres en negre de forma regular. Però res de tot això sembla afectar-los seriosament.
Una possibilitat seria la manca d'alternativa ideològica. Però sí que hi ha un Podemos de dretes. Millor dit, n'hi ha dos. UPyD és una formació perfectament assumible per al votant espanyolista i Ciutadans fins i tot té una genealogia política equivalent a la de Podemos: Albert Rivera també és una creació dels platós madrilenys. I sí, Ciutadans i UPyD mosseguen. Però, almenys de moment, no hi ha cap indici que estiguin a prop de destruir el PP.
L'explicació, probablement, ve de lluny. La Guerra Civil i, posteriorment, la transició no van eliminar les dues espanyes, només en van derrotar una. Per això la bandera espanyola és la que és i també per això als revolts de les carreteres només hi ha els morts d'una banda. El PP és la dreta visigòtica, els néts de totes les croades. Tan autèntics com Podemos.
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de febrer de 2015 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política El PP exigeix la dimissió de Sánchez i eleccions immediates: «És indecent que continuï»
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El Tribunal Suprem condemna l'exministre Ábalos a 24 anys de presó
