Ernest Urtasun vol seguir sent eurodiputat. És per això que ha formalitzat ja la seva candidatura a les primàries que ha activat Catalunya en Comú per escollir el seu cap de llista. Tindrà dues rivals més: Joana Bregolat, que és l'aspirant que promouen des de Desbordem -integrat pels anticapitalistes- i Miriam Brunet.
Els caps de llista tindran ara fins al 19 de desembre per configurar els seus equips i recollir avals i la militància escollirà entre l'11 i el 14 de gener en una votació online. Les persones escollides s'hauran d'integrar posteriorment a la llista amb la qual la coalició Unides Podem Canviar Europa es presentarà als comicis europeus. Urtasun va ser escollit eurodiputat l'any 2014, quan es va presentant dins de la llista de l'Esquerra Pural, formada per IU.
Més enllà del procés de primàries que ha activat Catalunya en Comú, també Barcelona en Comú ha activat el seu propi mecanisme per concórrer a les europees. Fonts del partit expliquen que s'està negociant la incorporació a la candidatura d'un "programa municipalista" que transcendeixi Catalunya. Des de Barcelona s'està en contacte amb altres de les ciutats anomenades "del canvi" i l'objectiu és aconseguir que un representant de totes elles obtingui un lloc de sortida a la llista de Podem.
Resta per veure, però, si la persona escollida per Barcelona en Comú s'integrarà finalment a la llista de Catalunya en Comú o bé negociarà directament amb Podem la seva ubicació a la candidatura. En tot cas, fonts dels comuns asseguren que aquest procés s'està fent de forma acordada entre les dues formacions.
Urtasun vol ser el candidat dels comuns a les europees
Política
Competirà a les primàries amb dues aspirants més, Joana Bregolat i Miriam Brunet
- L'eurodiputat Ernest Urtasun | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Societat Evitar l'AP-7 i «sortir amb temps»: les recomanacions de Trànsit per sobreviure a l'eclipsi Gerard Mira
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
Societat Elies, el «petit Sheldon Cooper» de 9 anys, apassionat per l'eclipsi: «M'interessa tot el que no sàpiga» Neus Climent
-
-
Publicat el
11 de desembre de 2018 a
les 11:53
Actualitzat el
11 de desembre de 2018 a les
11:55
Et pot interessar
-
Política Espanya i el Marroc treballen per aconseguir el retorn dels migrants de Ceuta «en un temps rècord»
-
Política
«Avançar» de bracet d'Aliança
-
Política
Un jutjat de Madrid investiga la compra de l’àtic de luxe del govern d’Ayuso
-
Política
Les cues de palla a Ceuta
-
Política
Deixar el país enrere
-
Política
El repartiment de menors de Ceuta tensa l'aliança renovada de PP i Vox
