08
de juny
de
2017, 12:37
Actualitzat:
17:52h
El Ministeri de Foment del govern espanyol ha anunciat aquest dijous que ha adjudicat el contracte de redacció de l'estudi informatiu pel tram entre Terrassa i Granollers de la B-40, l'autovia orbital de Barcelona coneguda com a Quart Cinturó. L'anunci arriba tot just l'endemà que la vicepresidenta del Govern anunciés una inversió de 400 milions d'euros per acabar la via.
L'estudi informatiu, que té un import d'1.145.434,98 euros, és definir i comparar les diferents alternatives de traçat, de connexió i d'explotació per al nou tram d'autovia. Aquest document hauria de servir, després, de base a l'expedient d'informació pública i al tràmit d'avaluació d'impacte ambiental amb l'objectiu de poder seleccionar l'alternativa més adequada. El Ministeri de Foment havia licitat la redacció d'aquest estudi a finals de juny de l'any passat.
El pressupost estimat de les actuacions totals arribaria als 403 milions d'euros, tot per construir un tram d'autovia d'uns 35 quilòmetres. Actualment, hi ha dos trams en servei: entre Abrera, a l'enllaç amb l'autovia A-2, i Olesa de Montserrat, i entre Viladecavalls i el nord de Terrassa.
El tram entre Olesa i Viladecavalls, les obres del qual van estar aturades durant els anys forts de la crisi, i que tenen com a principal obstacle la construcció d'un túnel de 1.264 metres, podria obrir-se al trànsit a finals del 2019, segons les últimes previsions.
Aquest nou tram permetrà circular entre l'autovia A-2, a l'alçada d'Abrera, i l'autopista C-16 a Terrassa, restant trànsit de manera considerable a carreteres com la C-243c. A més, el nou tram del qual tot just se n'ha licitat l'estudi enllaçaria el final actual de l'autopista, al Pla del Bon Aire de Terrassa, amb la Ronda Oest de Sabadell i l'AP-7 a l'alçada de Granollers.
L'estudi informatiu, que té un import d'1.145.434,98 euros, és definir i comparar les diferents alternatives de traçat, de connexió i d'explotació per al nou tram d'autovia. Aquest document hauria de servir, després, de base a l'expedient d'informació pública i al tràmit d'avaluació d'impacte ambiental amb l'objectiu de poder seleccionar l'alternativa més adequada. El Ministeri de Foment havia licitat la redacció d'aquest estudi a finals de juny de l'any passat.
El pressupost estimat de les actuacions totals arribaria als 403 milions d'euros, tot per construir un tram d'autovia d'uns 35 quilòmetres. Actualment, hi ha dos trams en servei: entre Abrera, a l'enllaç amb l'autovia A-2, i Olesa de Montserrat, i entre Viladecavalls i el nord de Terrassa.
El tram entre Olesa i Viladecavalls, les obres del qual van estar aturades durant els anys forts de la crisi, i que tenen com a principal obstacle la construcció d'un túnel de 1.264 metres, podria obrir-se al trànsit a finals del 2019, segons les últimes previsions.
Aquest nou tram permetrà circular entre l'autovia A-2, a l'alçada d'Abrera, i l'autopista C-16 a Terrassa, restant trànsit de manera considerable a carreteres com la C-243c. A més, el nou tram del qual tot just se n'ha licitat l'estudi enllaçaria el final actual de l'autopista, al Pla del Bon Aire de Terrassa, amb la Ronda Oest de Sabadell i l'AP-7 a l'alçada de Granollers.
Mapa de l'estat actual de la B-40. Foto: Generalitat de Catalunya