27
d'octubre
de
2020, 13:36
Actualitzat:
20:22h
El Consell de Ministres espanyol, reunit aquest dimarts, ha aprovat la licitació de les obres que han de permetre connectar la línia ferroviària Barcelona-Tarragona amb la T1 i la T2 de l'aeroport. Es tracta de la fase 2 del nou accés ferroviari a les instal·lacions aeroportuàries i que també suposarà la connexió de Sabadell amb l'aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat a través de l'R4 de Rodalies.
Així com des de Manresa o Maçanet amb l'R2 via Barcelona i viceversa, que seria una realitat un cop entri entri en funcionament. L'Estat ha donat llum verda a la licitació, amb un termini d'execució de 24 mesos, i un cost aproximat de 74 milions d'euros.
Es faran serveis directes de Rodalies a les dues terminals des de la capital del Bages i que facilitarà enllaços amb altres línies de Rodalies i amb la xarxa de metro de Barcelona. A la comarca del Vallès Occidental, tal com ha apuntat l'Ajuntament de Sabadell, suposarà el benefici per a un milió de persones.
L'alcadessa, Marta Farrés, ha qualificat de "molt bona notícia" l'anunci de l'executiu espanyol i ha recordat que aquesta connexió era una "al·legació, juntament amb d'altres localitats" al pla territorial de la Generalitat. Farrés ha manifestat la seva esperança perquè aquests 74 milions d'euros i dos anys d'execució "s'acabin fent realitat".
La Generalitat vol explotar la nova línia de Rodalies a l'aeroport
La Generalitat ha expressat en nombroses ocasions la seva voluntat d'explotar la nova línia, l'R-Aeroport. A finals de l'any passat, el Govern va aprovar la declaració de la línia d'interès públic. L'objectiu, segons va explicar aleshores el conseller de Territori, Damià Calvet, és que la línia tingui una funció de "vertebració territorial" i no funcioni només de llançadora entre l'etació de Sants i l'aeroport. L'Estatut atribueix a la Generalitat la competència exclusiva sobre els trens que circulen íntegrament per territori català amb independència del seu titular.
Així com des de Manresa o Maçanet amb l'R2 via Barcelona i viceversa, que seria una realitat un cop entri entri en funcionament. L'Estat ha donat llum verda a la licitació, amb un termini d'execució de 24 mesos, i un cost aproximat de 74 milions d'euros.
La proposta, en vermell, del consistori sabadellenc Foto: Ajuntament de Sabadell
Es faran serveis directes de Rodalies a les dues terminals des de la capital del Bages i que facilitarà enllaços amb altres línies de Rodalies i amb la xarxa de metro de Barcelona. A la comarca del Vallès Occidental, tal com ha apuntat l'Ajuntament de Sabadell, suposarà el benefici per a un milió de persones.
L'alcadessa, Marta Farrés, ha qualificat de "molt bona notícia" l'anunci de l'executiu espanyol i ha recordat que aquesta connexió era una "al·legació, juntament amb d'altres localitats" al pla territorial de la Generalitat. Farrés ha manifestat la seva esperança perquè aquests 74 milions d'euros i dos anys d'execució "s'acabin fent realitat".
La Generalitat vol explotar la nova línia de Rodalies a l'aeroport
La Generalitat ha expressat en nombroses ocasions la seva voluntat d'explotar la nova línia, l'R-Aeroport. A finals de l'any passat, el Govern va aprovar la declaració de la línia d'interès públic. L'objectiu, segons va explicar aleshores el conseller de Territori, Damià Calvet, és que la línia tingui una funció de "vertebració territorial" i no funcioni només de llançadora entre l'etació de Sants i l'aeroport. L'Estatut atribueix a la Generalitat la competència exclusiva sobre els trens que circulen íntegrament per territori català amb independència del seu titular.