El barri de Ca n'Oriac va ser un d'aquests espais que va experimentar una acollida de gran part dels ciutadans nouvinguts. Va ser aquí on al 1952 va José María Abellán i Juan Sabater, entre d'altres, es van posar d'acord amb Rafael Prats i l'alcalde de barri José Olivé per crear la germandat de la Verge de la Fuensanta a Sabadell. "Encara els faltava alguna cosa, la il·lusió de portar al seu Verge de la Fuensanta a terres catalanes, i després d'estar meditant, es van posar d'acord per mobilitzar, passant per les cases demanant la col·laboració dels veïns i fent un festival benèfics per recaptar el que necessitaven i poder portar a casa a la seva verge estimada", explica Antonio Padilla, portaveu de la germandat.

Processó recent de la verge de la Fuensanta, a Sabadell. Foto: NS / Cedida
Així, el 31 de juliol de 1953 la verge es va poder dur de Múrcia a Sabadell, això sí, en tren. En arribar se li va fer una rebuda de bandera, amb tot d'actes que van comptar amb una rebuda per part de l'alcalde. Acte seguit, va accedir a l'església de Sant Fèlix, on va passar dues nits per descansar i després enfilar cap a Ca n'Oriac.
Aquest dissabte, a les 17.00 hores, es farà una processó que sortirà de la plaça Granados, seguint el carrer Gràcia fins la parròquia de Sant Fèlix, on descansarà una nit. Diumenge, a les 9.45 hores, iniciarà el retorn a l'església del Sagrat Cor, a Ca n'Oriac. "Ho fem pels nostres pares i avis, que per una il·lusió van omplir d'història Ca n'Oriac i els nostres cors", assenyala Padilla.

La verge de la Fuensanta, al centre de Sabadell, al 1953. Foto: NS / Cedida