La ministra de Justícia, Dolores Delgado, ha afirmat que és "doble víctima del xantatge de l'excomissari Villarejo i de la dreta i l'extrema dreta". "És un xantatge a l'Estat i jo en sóc la víctima per ser ministra", ha manifestat a la comissió de Justícia, on ha comparegut per donar explicacions sobre les gravacions que s'han filtrat.
Delgado considera que l'objectiu de Villarejo és aconseguir un "benefici personal" i sortir de la presó, però avisa que no es deixarà pressionar. A més, critica els partits de la dreta per voler treure un rèdit electoral sumant-se al "xantatge de les cloaques de l'Estat" per fer caure el govern de Sánchez. També ha recordat l'Operació Catalunya i ha dit que Villarejo la va tirar endavant sota la direcció de l'exministre Jorge Fernández Díaz. "Jo sé el que és estar amenaçada, vaig portar 19 anys escorta i no permetré que un presumpte delinqüent ni a la dreta que posi en dubte la meva dedicació i sacrifici pel servei públic", ha subratllat.
Una petició de dimissió sobre la taula
Delgado ha comparegut a petició pròpia al Congrés per les gravacions de Villarejo que l'afecten. En les darreres setmanes, s'han filtrat converses enregistrades el 2009 de Delgado, que aleshores era fiscal de l'Audiència Nacional, amb l'excomissari José Manuel Villarejo (en presó preventiva). Delgado havia negat conèixer Villarejo, però a les converses se la sent parlant amb ell i mofant-se de la condició d'homosexual del seu actual company de gabinet, el ministre de l'Interior i jutge Fernando Grande Marlaska. També han transcendit gravacions on Villarejo parlava d'haver creat una xarxa de prostitutes per espiar polítics i treia pit en presència de la ministra.
La ministra ha donat explicacions just l'endemà que el Congrés hagi aprovat una moció que demana la seva dimissió "immediata" o, en el seu cas, el cessament per part del president del govern espanyol. A finals de setembre, el Senat ja va reprovar la ministra per la seva actuació en relació a la demanda a Bèlgica contra el jutge Llarena.
"No sóc amiga de Villarejo"
Durant la seva intervenció a la comissió, també ha defensat que "no ha mentit" i nega qualsevol relació professional amb l'excomissari empresonat, com també ha negat que sigui la seva "amiga". Ha reconegut haver anat a un dinar amb la cúpula policial en matèria antiterrorista amb qui treballava "habitualment" (convidada per un companya de l'Audiència Nacional) però ha evitat entrar en el contingut de les gravacions.
Delgado defensa que són gravacions aconseguides de manera "il·lícita" i que suposen "la matèria de la qual se serveix el xantatgista". Ha apuntat que tampoc valoraria cap altra gravació aconseguida de manera il·lícita que afectés cap altra persona.
Segons la ministra, l'oposició s'ha sumat al "xantatge" a la seva persona per acabar amb el "govern decent de Pedro Sánchez, reformista i que vol netejar". "No acceptarem amenaces de les cloaques ni de qui els hi fa el joc brut", ha sentenciat. Per tant, ha deixat ben clar que no té cap intenció de fer cap pas al costat.
La ministra de Justícia diu que és «doble víctima del xantatge» de Villarejo i de la dreta
Delgado afirma que no ha mentit i manté que no té cap relació laboral ni és "amiga" de l'excomissari empresonat
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’octubre de 2018 a les 18:51
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dilluns 1 de setembre: alerta per pluges intenses al litoral
-
Societat Nova estafa bancària a través d'un missatge d'un càrrec de diners fals
-
Societat Un cotxe avariat a l'AP-7 provoca uns 10 quilòmetres de retencions de la Roca a Llinars del Vallès
-
Societat L’arquebisbe Planellas projecta Tarragona com a referent de l’Església més catalanista
-
Societat Detenen a Barcelona el líder d'un clan de narcotràfic que fugia de la justícia italiana des del 2023
-
Societat Un grup d'activistes tira pols pintada a la Sagrada Família per reclamar mesures contra el canvi climàtic