Airbnb, Drivy i Wallapop apunten el mòbil com a única eina en el futur

En el cas de Wallapop es recorda que quan va néixer l'empresa ja hi havia d'altres plataformes potents de segona mà, i que la clau de l’èxit ha estat ser una plataforma "hiperlocal"

Publicat el 22 de febrer de 2016 a les 16:11
En una conferència en el marc del 4YFN del Mobile World Congress, les companyies basades en economia col·laborativa Airbnb, Drivy i Wallapop han apuntat el mòbil com a l’única eina per utilitzar les seves plataformes en un futur no molt llunyà. 

El conseller delegat de Drivy, Paulin Dementhon, ha explicat que en aquests moments més del 65% dels seus clients contracten el seu servei, basat en el lloguer de cotxes entre particulars a través del mòbil. Dementhon ha vaticinat que en el futur no s'haurà de quedar amb el propietari del cotxe per usar-lo gràcies als telèfons intel·ligents, ja que avui dia s’utilitza el mòbil per signar els contractes, certificar l'estat del cotxe amb una foto i fins i tot obrir-lo sense claus, gràcies a un software gratuït que s'instal·la a la porta dels automòbils.

El director general de la zona nord, sud i est d'Europa i Rússia d'Aribnb, Jeroen Merchiers, ha indicat que tant els propietaris com els hostes que posa en contacte la seva plataforma han incrementat exponencialment l'ús del mòbil els últims anys. Tot i així, els usuaris d’Airbnb se senten còmodes buscant i seleccionant allotjament a través de l'ordinador. Per aquest motiu, l’objectiu a curt termini és integrar el web i l’ús del mòbil.

Per la seva banda, la directora d’operacions de Wallapop, Edurne d’Oteiza, ha assegurat que l'ús dels telèfons intel·ligents en la seva companyia és vital, ja que el 100 % del seu servei s'ofereix a través de dispositius mòbils. A més, ja recordat que quan va néixer l'empresa ja hi havia d'altres plataformes potents de segona mà, i que la clau de l’èxit de Wallapop ha estat ser una plataforma "hiperlocal", amb la qual la gent pot veure quins productes de segona mà venen els seus veïns.