Un certificat gratuït, digital i en paper, escrit en anglès i en la llengua oficial del país. Així serà el document del qual la Comissió Europea preveu aprovar aquest dimecres el reglament, segons El País.
El document, amb un codi de barres per verificar-ne l'autenticitat, servirà per permetre l'entrada sense limitacions a un territori a les persones a les quals s'ha subministrat una vacuna contra el coronavirus.
El passaport de vacunació rebrà el nom de certificat verd digital i serà una eina per facilitar els viatges, en especial durant la temporada turística d'estiu. Ara bé, el reglament que aprovarà Brussel·les remarca que el certificat "no haurà de ser una condició per exercir la llibertat de moviment".
[noticiadiari]2/217416[/noticiadiari]
La Comissió Europea inclourà també si el portador s'ha inoculat una vacuna autoritzada al seu país, però no a tot el club comunitari. És el cas de les vacunes russa i xinesa a Hongria i Eslovàquia.
El certificat inclourà onze dades imprescindibles: el nom i cognoms de la persona vacunada, la data de naixement, la malaltia per a la qual s'ha immunitzat, el tipus de vacuna, la marca, l'empresa fabricant de la vacuna, el nombre de dosis necessàries i la identificació de l'emissor.
[plantillacoronavirus]
Així és el passaport de vacunació que aprovarà la UE per facilitar viatges
Societat
El document, denominat certificat verd digital, podria afavorir la mobilitat sense restriccions entre països
- Aeroport de Barcelona -
- Helena Margarit
- Un usuari de l'aeroport, durant la pandèmia -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política El retorn dels exiliats: velocitats variables i represa institucional (amb incògnites) Oriol March
-
Política El trencaclosques de les esquerres pel 29-N: Rufián i Colau pressionen, però el temps s'esgota Lluís Girona Boffi
-
Política El Govern mantindrà les grans apostes de la legislatura passi el que passi el 29-N Bernat Surroca Albet
-
Política El nou baròmetre del CEO ja té data: enquestes electorals... i preguntes del Mundial i l'eclipsi Lluís Girona Boffi
Publicat el
16 de març de 2021 a
les 20:40
Et pot interessar
-
Societat
Desconvocada a última hora la vaga d'autobusos de TMB
-
Societat
El papa Lleó XIV, operat «amb èxit» d'un càncer de pulmó
-
Societat
Mor un home de 95 anys en un incendi d'un pis de Sants-Montjuïc
-
Societat La vaga de bus de Barcelona d’aquest dimecres tindrà serveis mínims de fins al 40%
-
Societat
Els Testimonis de Jehovà permetran donar i rebre transfusions parcials de sang
-
Societat
Pensar en una llengua estrangera pot canviar les nostres decisions?
