L'Ajuntament de Barcelona retirarà un carril del carrer Balmes entre la plaça Molina i General Mitre

La reforma ampliarà les voreres i permetrà la plantació d'arbres, i se suma al manteniment del controvertit carril bici de Via Augusta

El carrer Balmes de Barcelona
El carrer Balmes de Barcelona | Hugo Fernández
Redacció
24 d'abril de 2024, 18:18

El govern municipal de Barcelona ha aprovat inicialment el projecte de reforma del carrer Balmes en el tram d'uns 600 metres entre la plaça Molina i la ronda del General Mitre, al districte de Sarrià-Sant Gervasi, que implicarà la retirada d'un carril de circulació per eixamplar les voreres i plantar-hi arbres. L’objectiu és continuar la transformació de la via per guanyar espai per als vianants, amb voreres més amples i més verd, i relligar millor els barris de Sant Gervasi-Galvany i el Farró.

La secció que s’implantarà serà similar als trams inferiors del carrer que s’han remodelat els últims anys, de Gran Via a plaça Molina i, en total, es renovarà una superfície d’uns 15.000 metres quadrats. El pressupost de les obres serà d’uns 7 milions d’euros i la previsió és que puguin començar a la tardor i tinguin una durada de 15 mesos.

Aquesta nova modificació se sumarà al manteniment del discutit carril bici de Via Augusta, que indigna els conductors que entren i surten de la ciutat per anar i tornar del Vallès. I és que la pèrdua d'un carril per disposar-lo provoca més congestions. D'altra banda, veïns, entitats ciclistes i diversos grups polítics el defensen com una mesura de pacificació urbanística.

En el cas del carrer Balmes, es preveu que les noves voreres tinguin una amplada mitjana de 4,35 metres a cada banda, de manera que creixeran en 1,90 metres respecte a la mida actual. Aquesta nova configuració permetrà disposar de més espai per al passeig i plantar uns 110 arbres nous en alineació. Per poder fer créixer les voreres, la calçada es reduirà dels 15 metres d’amplada actual a 11,20 metres.

Així, es passarà dels dos carrils de circulació per sentit actuals a tenir-ne tres en total: dos de pujada en sentit muntanya -un per al trànsit privat i un de compartit per a busos i trànsit privat- i un de baixada en sentit mar per a busos i trànsit privat. A més, hi haurà un carril de serveis tocant a la vorera Besòs amb uns 130 metres lineals de places de càrrega i descàrrega, 147 places d’aparcament per a motos, 4 places d’aparcament per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, parades de bus i contenidors.