Alerta del Meteocat: pluges intenses a gairebé tot el país durant dos dies

El Servei Meteorològic de Catalunya activa una alerta de les 14:00 de diumenge a les 08:00 de dimarts que afectarà diverses comarques

Publicat el 30 d’agost de 2025 a les 21:29
Actualitzat el 31 d’agost de 2025 a les 17:47

Alerta per pluges. El Meteocat ha activat un avís per intensitat de pluja que s'allargarà de les 14:00 de diumenge fins a les 08:00 de dimarts. El primer dia de l'avís els ruixats afectaran sobretot l'oest del país i el segon es traslladaran al sud-est.

L'avís començarà a les 14:00 de diumenge i és d'intensitat 2/6 en l'escala del Meteocat. Durant diumenge afectarà disset comarques de l'oest del país. Des de Terra Alta, al sud, fins a la Vall d'Aran, al nord. L'avís és d'escala 6/6, és a dir, perill màxim per pluges i temps violent a les comarques de Pallars Jussà, la Noguera i Segrià i durarà fins a les 19:10 h d'aquest diumenge. 

L'avís de perill alt per temps violent afecta també durant la tarda d'aquest diumenge a les comarques de l'Alta Ribagorça, Alt Urgell, Pallars Sobirà, Solsonès, Berguedà i Vall d'Aran. Les comarques en alerta per pluges moderades són la Cerdanya, el Ripollès, el Lluçanès, la Segarra, Urgell, Garrigues, Pla d'Urgell i Terra Alta.

En canvi, dilluns les pluges es desplacen cap a l'est del país. A primera hora l'avís del Meteocat engloba una quinzena de comarques, des del Baix Penedès fins al Gironès. L'avís per intensitat de pluja serà d'escala 4/6 a les comarques de Baix Llobregat, Barcelonès, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Maresme, Moianès, Selva i Osona.

A mesura que s'apropi el migdia, els ruixats únicament haurien de mantenir-se a la zona del litoral. Dilluns a la tarda el temps millorarà. Durant la nit, l'avís per intensitat de pluja és d'intensitat 1/6 en l'escala del Meteocat i afectarà a les comarques del Baix Llobregat, el Barcelonès i el Maresme.

 

 

Recomanacions

El Meteocat recomana evitar desplaçaments innecessaris i no travessar zones inundables com rieres, torrents o passos subterranis, ja que poden omplir-se ràpidament d’aigua. És preferible estar en espais tancats i evitar activitats a l'aire lliure. També cal allunyar-se de lleres i ponts, i no aparcar vehicles en aquests indrets. 

A casa, es recomana assegurar portes, finestres i objectes exteriors que puguin ser desplaçats pel vent o l’aigua. A més, cal estar informat a través dels canals oficials com el web del Meteocat o les xarxes socials de Protecció Civil per seguir l’evolució del fenomen i les instruccions específiques.