El client, després de rebre el text dels Mossos d'Esquadra, el va presentar a Amazon. Li van rebutjar, en el que segons Plataforma per la Llengua, "és una clara vulneració dels drets lingüístics dels catalanoparlants". "Et demanaríem que resolguessis els problemes [de llengua] i tornessis a compartir amb nosaltres la denúncia policial", van sentenciar des del servei d'atenció al client d'Amazon que va atendre aquest usuari.
Que @Amazon no accepti una denúncia de @mossos escrita en la llengua del país és, senzillament, vergonyós i inacceptable.
— Joan Ignasi Elena (@joanignasielena) November 27, 2023
Exigim una rectificació immediata.https://t.co/Cu4XEIDB06
L'entitat recorda que el català "és llengua oficial del país" i, per tant, l'haurien d'haver acceptada, a més de "respectar el dret del consumidor de comunicar-se en la seva llengua". També el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, s'ha pronunciat amb un missatge a Twitter per denunciar aquesta vulneració de drets per part d'Amazon: "És vergonyós i inacceptable. Exigim una rectificació immediata".
Des de la Plataforma també denuncien que Amazon no emet les factures en català, en una altra "vulneració sistemàtica" i, per això mateix, serà denunciada a l'Agència Catalana del Consum. De fet, l'entitat en suport a la llengua catalana assegura que la multinacional estatunidenca vulnera "sistemàticament els drets dels catalanoparlants". Durant el 2023, l'ONG del català ja ha rebut vuit queixes per discriminacions lingüístiques d'Amazon, tres de les quals per la negativa de la companyia estatunidenca a atendre comentaris o acceptar documents escrits en català.
[plantillavirals]