La multinacional Amazon ha anunciat aquest dimecres que obrirà el seu setè centre a Catalunya a Barberà del Vallès i que donarà feina a 230 persones en els pròxims tres anys. Es tracta d'una planta d'última generació i el primer d'Europa que disposarà de la tecnologia 'Pegasus', un sistema de gestió individual de les comandes a través d'una cinta transportadora i que col·loquen el paquet a través d'un camp robotitzat a la rampa adequada en funció del seu destí.
Les noves instal·lacions tindran una superfície útil de més de 28.000 metres quadrats, equivalent a quatre camps de futbol, i gestionaran els paquets rebuts des dels centres logístics d'Amazon abans de ser traslladats a les estacions logístiques, on són recollits pels repartidors.
Segons la multinacional, la planta aprofita la tecnologia de les plantes d'emmagatzematge d'Amazon Robotics ja utilitzades en altres centres, on s'utilitzen robots. En aquest cas, en lloc de moure en grans estanteries les unitats robòtiques gestionen els paquets de manera individual.
El director de Centres de Distribució a la Unió Europea, Dennis Oates, ha explicat que l'empresa formaran els treballadors en el camp dels robots i en l'especialització del control de fluxos de mercaderies. "Estem molt emocionats de veure que els nostres centres són cada vegada més sofisticats a mesura que la tecnologia d'Amazon Robotics evoluciona", ha comentat.
Per la seva banda, l'alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés, ha assenyalat que la instal·lació de la nova planta suposa un "valor afegit" i que "denota confiança en la situació estratègica del nostre municipi, la generació de treballs estables i de qualitat".
Amazon obrirà un nou centre de distribució a Barberà del Vallès
La multinacional manté l'aposta per Catalunya i donarà feina a 230 treballadors
ARA A PORTADA
-
L'escorcoll a l'IRTA-CReSA augmenta la pressió al Govern per la crisi de la pesta Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern posa xifres al pla per construir 214.000 pisos: un 40% assequible i 179 àrees Lluís Girona Boffi
-
-
El Govern insta Albiol a obrir immediatament un equipament municipal per als desallotjats del B9 Redacció
-
Publicat el 24 de juliol de 2019 a les 08:21
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 19 de desembre: tornen els núvols
-
Societat
Busquen una nena de cinc anys que el pare no va retornar a la mare
-
Societat
Vuit de cada deu alumnes de la Catalunya Nord no té contacte amb el català
-
Societat
Barcelona diu que no li «pertoca» oferir una resposta a les persones desallotjades del B9 de Badalona
-
Societat
Convoquen vaga de mestres i professors per a l'11 de febrer
-
Societat
Les dones dediquen una hora més al dia que els homes a la cura dels nens i la llar
