Aquests són els proveïdors de les marques blanques dels principals supermercats

La pujada dels preus fa que les famílies mirin, cada vegada més, la cartera a l'hora d'omplir la cistella de la compra optant per les promocions d'articles o les marques pròpies que ofereixen els supermercats

Publicat el 29 d’octubre de 2023 a les 14:11
Omplir la cistella de la compra s'ha convertit en una activitat de risc. I és que la pujada dels preus dels productes fan que les famílies cada vegada mirin més la cartera a l'hora d'anar a comprar. Aquest fenomen ha ressonat amb força als supermercats d'arreu de l'Estat, on han notat un augment de les vendes dels productes de marca blanca, una tendència que, segons els experts, permet estalviar un 25% en el pressupost anual d'una llar espanyola.

D'aquesta manera, es calcula que 8 de cada 10 consumidors han canviat els hàbits de compra i que el 42% d'aquests busca les promocions. Per categories, alguns dels productes més buscats a les grans superfícies pel que fa a marques pròpies o de distribució –tal com s'anomenen ara les marques blanques, aquelles que no presenten cap logotip de marca a l'envàs- són el paper higiènic, les conserves de vegetals o de peix, els iogurts, els fruits secs o alguns productes de neteja de la llar, entre altres.

Mercadona, amb més de 1.600 supermercats repartits per la península, és el grup de distribució que lidera el rànquing de venda de productes de marca blanca amb proveïdors com Incarlopsa, Profand, Jealsa, Importaco, Huevos Guillén o Enterpinares, entre molts d'altres.

En el cas de l'alemanya Lidl en destaquen Conservas Garavilla, Jaencoop i Aceites Maeva, encara que molts dels proveïdors distribueixen a la majoria dels supermercats. Alguns exemples són Acesur, Lactalis o Frinsa del Norte, que també aposten per Carrefour o Dia.