Omplir la cistella de la compra s'ha convertit en una activitat de risc. I és que la pujada dels preus dels productes fan que les famílies cada vegada mirin més la cartera a l'hora d'anar a comprar. Aquest fenomen ha ressonat amb força als supermercats d'arreu de l'Estat, on han notat un augment de les vendes dels productes de marca blanca, una tendència que, segons els experts, permet estalviar un 25% en el pressupost anual d'una llar espanyola.
D'aquesta manera, es calcula que 8 de cada 10 consumidors han canviat els hàbits de compra i que el 42% d'aquests busca les promocions. Per categories, alguns dels productes més buscats a les grans superfícies pel que fa a marques pròpies o de distribució –tal com s'anomenen ara les marques blanques, aquelles que no presenten cap logotip de marca a l'envàs- són el paper higiènic, les conserves de vegetals o de peix, els iogurts, els fruits secs o alguns productes de neteja de la llar, entre altres.
Mercadona, amb més de 1.600 supermercats repartits per la península, és el grup de distribució que lidera el rànquing de venda de productes de marca blanca amb proveïdors com Incarlopsa, Profand, Jealsa, Importaco, Huevos Guillén o Enterpinares, entre molts d'altres.
En el cas de l'alemanya Lidl en destaquen Conservas Garavilla, Jaencoop i Aceites Maeva, encara que molts dels proveïdors distribueixen a la majoria dels supermercats. Alguns exemples són Acesur, Lactalis o Frinsa del Norte, que també aposten per Carrefour o Dia.
Aquests són els proveïdors de les marques blanques dels principals supermercats
La pujada dels preus fa que les famílies mirin, cada vegada més, la cartera a l'hora d'omplir la cistella de la compra optant per les promocions d'articles o les marques pròpies que ofereixen els supermercats
ARA A PORTADA
Publicat el 29 d’octubre de 2023 a les 14:11
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 16 i 17 d'agost: alerta màxima per temperatures de fins a 44 °C
-
Societat Normalitat a l'aeroport del Prat en la primera jornada de vaga
-
Societat Màquines escurabutxaques: un 40% més als municipis pobres
-
Societat «Són un incentiu per cometre delictes»: l’Ajuntament de Barcelona, preocupat per les navalles al carrer
-
Societat «És asfixiant fins i tot per a mi»: la massificació a Barcelona ja afecta els turistes
-
Societat El clam contra la guerra a Gaza i l'especulació immobiliària centren l'arrencada de les festes de Gràcia