El ple d'Arenys de Munt (Maresme) ha aprovat aquest dijous declarar persona non grata el rei d'Espanya, Felip VI. La proposta ha tirat endavant amb set vots a favor (cinc d'ERC i dos regidors no adscrits), quatre abstencions (tres de CDC i una de la regidora de la CUP) i els dos vots en contra de PSC i PP. La moció, presentada pel regidor no adscrit Josep Manel Ximenis, impulsor de la primera consulta d'independència del 13 de setembre del 2009, i alcalde d'Arenys de Munt per la CUP del 2011 al 2013, també ha atorgat aquesta qualificació a qualsevol altre representant de la monarquia espanyola.
La moció aprovada considera que Felip VI representa un Estat "que impedeix el lliure exercici del dret a decidir del poble de Catalunya" i se li critica haver adoptat una postura "no neutral" envers aquest procés polític.
També se li ha retret la "falta de respecte institucional" cap a la presidenta del Parlament Carme Forcadell, en no voler-la rebre perquè li comuniqués el nomenament del nou president de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont.
El consistori d'Arenys de Munt ha fet múltiples posicionaments a favor de la república, en contra de la monarquia espanyola, en contra de la dinastia dels Borbons, per l'intent continuat "d'anorrear el poble català des del 1714" i "l'intent de genocidi cultural" de Catalunya.
L'Ajuntament d'aquest municipi ja ha declarat persones non grates a la delegada del Govern espanyol a Catalunya, Maria de los Llanos de Luna, i a l’exministre d'Educació del govern espanyol, José Ignacio Wert.
Finalment l'Ajuntament ha fet una crida a altres ajuntaments independentistes i republicans a afegir-se a la iniciativa que va iniciar l'Ajuntament de Breda i que ara segueix Arenys de Munt.
Arenys de Munt declara «persona non grata» Felip VI
Se'l considera representant d'un estat que "impedeix el lliure exercici del dret a decidir" de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de febrer de 2016 a les 06:10
Et pot interessar
-
Societat Els municipis afectats pel desdoblament de l'R3: «Ens sentim abandonats i de segona»
-
Societat El temps d'aquest dimarts 30 de setembre: després de la tempesta, calma
-
Societat Mor una acròbata mallorquina en caure del trapezi durant una actuació a Alemanya
-
Societat Plataforma per la Llengua exigeix des de l'ONU que Espanya millori els drets de les minories lingüístiques
-
Societat Les obres de l'L9 i l'L10 s'allargaran fins al 2032 però abans s'estrenaran diverses parades
-
Societat La meitat dels aturats de Barcelona superen els 50 anys