Els delictes contra els ancians a Catalunya, que representen un 10% de la població, han augmentat un 16,36%, passant de 46.114 a 53.660; i contra les dones, el 45% de la població catalana, han repuntat un 0,31% per violència de gènere i un 3,82% per violència domèstica.
El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha expressat la seva preocupació davant d'aquestes xifres i, sobre els delictes contra els ancians, ha sentenciat: "Entenem que són les xifres que justifiquen un pla integral de seguretat per als ancians". Ha assegurat que hi ha "xifres negres que preocupen molt", com per exemple l'absència de denúncies en molts casos, i ha avançat que el criteri de base per tallar aquestes xifres serà la prevenció.
Respecte a la gent gran, les estafes han crescut un 45,3% i els furts un 23,5%. També han crescut els robatoris amb força un 11,5% i els danys un 10,6%, mentre que els robatoris violents han disminuït un 10,7%.
"Xifra inassumible"
En violència de gènere, perpetrada per la parella, s'han disparat un 250% els homicidis, passant de 4 a 14: "una xifra inassumible" per al conseller.
Les coaccions a les dones han augmentat un 7,8% i les amenaces un 4,7%, mentre que han baixat els trencaments de condemna un 4,8%, la violència psíquica i física habitual un 3,8% i els maltractaments un 2,5%.
Tot i això, en la violència a l'àmbit familiar, ha repuntat un 12,7% la violència física i psíquica habitual, un 13,9% els trencaments de condemna i un 3,8% els maltractaments a l'àmbit de la llar.
Augmenten els delictes contra els ancians i les dones a Catalunya
Les estafes a gent gran han pujat un 45% i les coaccions a dones un 7,8%
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 11 de març de 2015 a les 15:45
Et pot interessar
-
Societat Mor el conductor d'una furgoneta a Martorell, en una sortida de via a l'AP-7
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó