Banyistes desprotegits sense bandera ni socorrista a la Cala Crancs de Salou

Un canvi de mar va provocar moments de tensió aquest diumenge quan uns banyistes van quedar atrapats a les roques

Publicat el 17 d’agost de 2015 a les 11:14

Els banyistes expectants del moment. Foto: delCamp.cat.
 

Ahir diumenge 16 d'agost es podria haver produït una nova tragèdia a les platges de la Costa Daurada que, finalment, un cop de sort va fer que tot quedés només en un ensurt i alguns talls i cops (vídeo). Els gairebé mil banyistes que estaven gaudint d'una jornada de platja a la Cala Crancs de Salou van veure com canviava l'estat de la mar en poca estona i, alguns, van quedar atrapats a l'aigua.

Imprudència o manca d'informació? És cert que els cinc banyistes salvats estaven massa a prop de les roques, encara que tampoc hi havia cap socorrista en aquell moment a la zona, tal com han confirmat fonts de l'Ajuntament de Salou a SalouDiari.cat. Els socorristes que van dur a terme les tasques de salvament van haver d'arribar al lloc dels fets per mar, en moto d'aigua, o bé desplaçats d'altres platges quan van ser alertats. La rapidesa és crucial en el salvament d'una persona amb perill d'ofegar-se.

Aquest fet però, no és la primera vegada que succeeix, veïns i banyistes habituals de la cala salouenca han denunciat a aquest mitjà que això és un cas és habitual. Denuncien que aquesta platja, que està rodejada d'apartaments i no hi van gaires turistes estrangers, no compta amb servei de vigilància i que tampoc té cap bandera de colors indicant els perills del bany. "Sóc del Cap de Salou i hi vaig cada dia. No hi ha ni socorrista ni bandera per saber si ens podem banyar. És indignant perquè paguem impostos com tota la ciutat", ha assegurat Mari Carmen, una veïna de la zona a SalouDiari.cat des de les xarxes socials.

L'Ajuntament no hi posa ni socorrista ni bandera

Per la seva banda, fonts del consistori salouenc han assegurat que no hi ha cap normativa que reguli la vigilància a les platges. "Cada municipi fa el que vol, fins i tot hi ha localitats que no posen servei. Nosaltres tenim la concessió a les quatre platges més concorregudes, la de Ponent, Llevant, Llarga i Capellans. A les cales de més difícil accés no hi va tanta gent i, tot i que no entra en la concessió, els socorristes van fent rondes", han explicat des de l'Ajuntament. Per últim, respecte a la manca de bandera han explicat que "si no hi ha bandera a la platja vol dir que no hi ha servei de socorrista" i han apel·lat a la responsabilitat dels banyistes el fet de no banyar-se si veuen que hi ha mala mar.