Joan Roca, cuiner del Celler de Can Roca, ha explicat, durant un dels esmorzars col·loqui que es celebren cada diumenge al restaurant 7 Portes, que diverses institucions estan ultimant un projecte per impartir un grau universitari de gastronomia a Barcelona des del curs 2015-16, amb la voluntat d'estudiar la cuina de manera "transversal".
Aquestes institucions són la Fundació Alícia, la UPC, l'escola d'hoteleria i turisme CETT i el Campus de l'Alimentació de Torribera a Santa Coloma de Gramenet, a més de professionals del sector, com seria el seu cas.
Una altra de les voluntat és atraure estudiants de tot el món, com ja fa el Basque Culinary Center, segons Roca, "però de manera diferent, complementària, no per competir amb ells". També ha afegit que aquest grau està avançant molt bé i servirà "per reforçar, donar contingut acadèmic i mètode" a l'aprenentatge de la gastronomia a Catalunya.
Per útlim, ha considera imprescindible "seguir tenint noves generacions de cuiners amb alta competència formativa", i per això cal saber aprofitar l'èxit del sector a Catalunya per posar-se sota del paraigua universitari.
Barcelona preveu impartir un grau universitari de gastronomia el 2015
La voluntat és estudiar la cuina de manera "transversal"
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de febrer de 2014 a les 15:09
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 3 d'octubre: núvols baixos i temperatures estables
-
Societat Desallotgen la casa ocupada Ca l'espina a Gràcia
-
Societat Detenen un home de 78 anys a Sant Joan Despí per l'assassinat de la germana
-
Societat Mor Jane Goodall, primatòloga i animalista
-
Societat El temps d'aquest dijous 2 d'octubre: pluja intensa a quatre comarques
-
Societat Can Vidalet, l'estació ubicada a dues comarques alhora