El segon tinent d'alcalde i alcalde accidental, Jaume Collboni, i la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, han coincidit a defensar aquest divendres en declaracions als periodistes l'aposta per la mobilitat elèctrica i sostenible.
Collboni ha recordat que B:SM és la principal empresa pública de Barcelona, i ha dit que, amb la transició cap a una flota elèctrica, contribueix a la sostenibilitat i al foment de la mobilitat ecològica: "Les empreses públiques han de ser exemplars".
L'adquisició d'aquestes 25 motos -que se sumen a 24 elèctriques amb les quals ja compte B:SM- implicarà deixar d'emetre anualment més de 27 tones de CO2, tenint en compte que cada vehicle recorre uns 100.000 quilòmetres i que amb cadascun s'estalviaran unes 1,09 tones.
Aquestes motos -el model S02 de l'empresa catalana Scutum- passen els 80 quilòmetres per hora i estan dissenyades per facilitar la feina diària en ciutats amb un consum mínim, i s'han adaptat afegint retrovisors i una pantalla parabrisa i ampliant el seient per a un acompanyant, entre d'altres elements.
Vidal ha defensat que Barcelona és referent de la mobilitat elèctrica -ha dit que ho és el 40% de la seva flota pública-, i ha ressaltat que aquesta "no és una qüestió futurible, sinó una opció útil i viable".
Més enllà, ha advocat per reduir el transport privat a la ciutat i perquè el que es mantingui sigui elèctric, i ha assenyalat l'aposta del consistori per aquesta mobilitat també amb els busos elèctrics, el tramvia i les bicicletes elèctriques.
Després d'una prova pilot posada en marxa el desembre del 2014, el Bicing --que té 6.528 usuaris-- disposa de 300 bicicletes elèctriques i 46 estacions amb 600 ancoratges elèctrics, la majoria d'ells situats en aparcaments per aprofitar la xarxa electrificada.

Jaume Collboni, tinent d'alcalde de Barcelona, muntat sobre una de les motos elèctriques Foto: ACN