
Així mateix, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha definit el projecte com "la foto de com volem que sigui la bicicleta en acabar el mandat", i ha insistit en que l'impuls d'aquest mode de transport és "una qüestió de justícia urbana que la ciutat estigui als servei dels modes de transport més utilitzats".
L'espai de la bicicleta és la calçada
A més ha defensat que "l'espai de la bicicleta és la calçada", i per això ha anunciat que la en la majoria de casos, els nous espais per a la bicicleta "estaran en calçada, per evitar la competència entre modes no motoritzats", és a dir, per no interferir amb els vianants. Amb tot, Vidal ha assenyalat que el consistori "no tolerarà comportaments incívics de les bicicletes cap als vianants, però tampoc de vianants o vehicles cap a les bicicletes".
Aquesta estratègia de la bicicleta preveu la creació de nous carrils bici en tots els districtes de la ciutat, amb novetats destacables com els que s'habilitaran als carrers Pau Claris i Sant Antoni Maria Claret al passeig de la Zona Franca o els laterals de la Ronda de Dalt.