Blanco afirma que Foment sí que aposta pel corredor mediterrani

La tuneladora Barcino acaba la feina i arriba a Sants

Publicat el 26 de juliol de 2011 a les 14:10
El ministre de Foment, José Blanco, ha aprofitat el calat del túnel del TGV Sants-La Sagrera que s'ha fet aquest dimarts per destacar que el Corredor del Mediterrani és una prioritat "irrenunciable" del govern espanyol. En aquest sentit, el ministre ha anunciat que la licitació de la primera fase de les obres del corredor entre València i Barcelona s'avançarà a finals del mes de setembre. Blanco també ha destacat que amb l'inici de les obres l'any 2013 del nou traçat en doble via entre València i Tarragona, i amb la posada en funcionament l'any vinent de la línia d'alta velocitat Barcelona-Frontera Francesa, Catalunya serà la primera comunitat de l'Estat amb tot el corredor en funcionament.

En aquest sentit, Blanco ha assegurat que l'objectiu principal del govern espanyol és incloure el Corredor del Mediterrani a la xarxa transeuropea de transport que es revisarà la propera tardor, concretament a l'octubre.

Blanco ha apuntat que el Corredor del Mediterrani, la obra més important que s'està realitzant a Catalunya junt amb l'estació La Sagrera, reflecteix la visió d'Espanya que té l'executiu de Rodríguez Zapatero que aposta per deixar enrere el model radial "on tot havia de passar per Madrid", per apostar per un model en xarxa que "dinamitzi el nostre sistema productiu".

Amb l'objectiu de tenir enllestit quan més aviat millor el corredor ferroviari que ha d'unir Algesires amb França, Blanco ha anunciat que s'avançarà a finals del mes de setembre la licitació de la primera fase de les obres del corredor entre València i Barcelona. A més, el ministre ha assegurat que en breu s'iniciaran les obres per la implantació d'un tercer carril entre València i Barcelona, incloent la connexió amb la planta de Seat a Martorell.

En vista a l'any 2013, José Blanco ha apuntat que es posaran en servei les obres del nou traçat de doble via entre València i Tarragona, un reivindicació històrica a Catalunya, i l'únic tram del corredor de via única, amb el que es resoldrà un important "coll d'ampolla" que dificultava el trànsit de trens en aquest punt.

Segons Blanco totes aquestes actuacions han suposat una inversió de més de 10.000 milions d'euros des de l'any 2004, 1.684 aquest any, permetran que Catalunya hagi estat la primera comunitat per on han circulat trens amb l'ample europeu, i serà la primera amb tot el corredor en funcionament.

De la seva banda, el secretari general de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Damià Clavet, ha agraït al ministre de Foment que hagi estat el primer en apostar per un model no radial de les infraestructures, alhora que li ha reclamat un impuls definitiu del transport ferroviari de mercaderies, "fins ara oblidat", prioritzant obres de rendiment immediat com els accessos ferroviaris i viaris al Port de Barcelona, en comptes d'obres "potser necessàries però no prioritàries" com ara portar l'alta velocitat a Castella la Manxa o Extremadura.