El «Camí de Sant Jaume català» que vol unir la Costa Brava i la Catalunya Nord

La proposta de dos senderistes, que ja té el suport d'alcaldes de la zona, estableix un recorregut de 250 quilòmetres entre Malgrat de Mar i Argelers de la Marenda

Un camí de ronda a la Costa Brava
Un camí de ronda a la Costa Brava | Wikicommons/DagafeSQV
Redacció
19 de gener de 2025, 13:51
Actualitzat: 14:51h

Proposta mai vista per unir la Costa Brava i la Catalunya Nord. El projecte de l'associació Camí de Mar proposa crear una mena de "Camí de Sant Jaume a la catalana" a través dels camins de ronda que conformen la meitat nord del litoral català i els de la Costa Vermella.

Tal com recull el portal 324, l'objectiu de la proposta és potenciar el turisme desestacionalitzat i sostenible, de la mateixa manera que també vol establir un vincle entre una banda i l'altra de la frontera catalana als Pirineus. Concretament, es treballa amb un projecte continu de 250 quilòmetres de Malgrat de Mar a Argelers de la Marenda.

La proposta sorgeix de dues persones aficionades del senderisme i que combinen les respectives tasques professionals d'enginyer de camins i de geògraf i historiador. Ara bé, diversos alcaldes de la zona ja s'han adherit al pla i esperen resposta de les autoritats territorials.

Els dos impulsors del camí han dibuixat una mena de Camí de Sant Jaume en què els 250 quilòmetres de recorregut es reparteixen en 21 etapes que es poden caminar de 8 a 14 hores. Les tardes es passarien "terra endins" en un itinerari cultural també planificat pels dos senderistes.

El recorregut inclou municipis com Blanes, Tossa de Mar, Palamós, Begur, l'Estartit o l'Escala a la Costa Brava, abans de travessar la frontera administrativa. El problema és que dels 250 quilòmetres, n'hi ha uns 62 que estan en mal estat i 33 en què directament no hi ha camí.

Així doncs, els impulsors expliquen que el camí planificat està tallat en 85 punts a la Costa Brava, cosa que implica que la totalitat del recorregut no es pugui fer veient el mar, el principal atractiu turístic, i calgui passar per muntanya. Així doncs, el projecte es podria fer realitat el 2040 "en el millor dels casos".