Caiguda d'internet a Fibracat. Una incidència general en la xarxa de l'operadora de fibra òptica manresana ha deixat sense servei milers de persones aquest divendres el matí. Segons ha informat la companyia, l'ús de la fibra òptica, les dades mòbils i el telèfon fix ha pogut veure's afectat en tots els clients de la companyia, uns 6000 arreu de l'Estat, tot i que ja han pogut resoldre-ho.
Diversos usuaris s'han queixat per xarxes de la caiguda. "Què Fibracat, tenim merder amb les dades i la fibra", es queixava per X un dels seus clients. Alguns usuaris han tingut problemes per accedir a les pàgines web, tant en dispositius mòbils com en ordinadors, fos amb la xarxa wifi o les dades del telèfon, però, en canvi, podien fer servir les aplicacions de missatgeria, com ara WhatsApp amb normalitat. A d'altres, la navegació no es podia fer a través del cercador de Google, però sí en els altres.
Que, @fibracat? Tenim merder amb les dades i la fibra?
— Ramon Ribas Casasayas (@mon_ribas) July 5, 2024
Fibracat és un operador de telecomunicacions de capital 100 % català. Ofereix serveis d’Internet fibra òptica, televisió en línia i telefonia mòbil. Nascut el 1999, el 2019 va començar a desplegar el seu servei de fibra òptica a totes les ciutats catalanes, des de Barcelona fins a qualsevol municipi amb més de 1.000 habitants.