CDC ha fet campanya «Catalunya perd el tren» avui al Vallès Oriental

Els dirigents locals i comarcals, juntament amb diferents diputats comarcals, han repartit fulletons informatius als usuaris de Renfe.

Publicat el 21 de gener de 2010 a les 15:33
Avui dimecres, entre les 7.30 i les 9.00 del matí, els diferents dirigents locals i comarcals de CiU a la nostra comarca han repartit fulletons informatius als usuaris dels trens de les dues línies de la nostra comarca.

Des de CiU s’ha volgut mostrar el rebuis al traspàs parcial de rodalies a la Generalitat, ja que només s’han traspassat els problemes de la gestió, sense la capacitat de poder-los resoldre amb inversions en vies, estacions o el traspàs de regionals.

Les declaracions del conseller Nadal, advertint que durant aquest primer any, no es notaran els efectes del traspàs, donen la raó a CiU quan diem que només ens traspassen els problemes però no la capacitat de gestionar-los. De la inversió promesa (6.135 Meurs), Catalunya només en rebrà 4.000.

Una mostra més de la constatació que la millora dels trens a Catalunya no és cap prioritat pel ministeri de Foment, la trobem també en les següents dades: Mentre que a Madrid gaudiran de: 1500 trens diaris, 115 Km de noves línies i 24 noves estacions; a Barcelona, pel contrari i seguint amb el greuge comparatiu, es comptarà només amb 777 trens diaris, 25 Km de noves línies i 9 estacions noves .

Per CiU, Catalunya no pot perdre el tren i, per aconseguir-ho, necessita: nous trens de qualitat per retirar els que fa més de 30 anys que circulen, més freqüència de pas, adaptada a les necessitats dels viatgers i no de les companyies, augmentar la velocitat dels trens i la capacitat de les vies per escurçar els temps de trajecte, així com, una millora del servei: més trens, horaris adaptats a les necessitats dels usuaris, més comoditat, més seguretat, més accessibilitat i millor servei. I, sobre tot, incrementar la fiabilitat i la 2 de 3 capacitat, una gestió integrada amb la transferència dels serveis regionals i la descentralització establint serveis de rodalies a les demarcacions de Girona, Tarragona i Lleida.