L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha assegurat aquest dilluns que l'Ajuntament s'ha posat a disposició de l'ONG badalonina Proactiva Open Arms, després que el capità marítim de Barcelona -que depèn del ministeri de Foment- govern espanyol hagi denegat permís al seu vaixell Open Arms per salpar del port de la capital catalana, bloquejant així la seva pròxima operació de rescat.
Colau, no obstant, encara no s'havia posat en contacte amb l'executiu espanyol en el moment de fer aquestes declaracions. "Estem disposats a contactar-hi", ha assegurat l'alcaldessa, que ha recordat que per ara és l'ONG qui està en contacte amb l'administració estatal.
L'alcaldessa ha aprofitat el polèmic episodi per defensar la tasca d'Open Arms. "El que haurien de fer els estats europeus, ho fan ells: salven vides, sense excuses", ha assegurat. "Farem el que sigui perquè els deixin salpar", ha afegit.
L'alcaldessa també ha defensat que l'ONG representa la "ciutat de Drets Humans" que Barcelona vol ser, segons ha explicat.
Colau, disposada a intercedir per l'Open Arms amb el govern espanyol
L'Ajuntament de Barcelona encara no ha contactat amb el govern espanyol però l'alcaldessa assegura que el consistori s'ha posat a disposició de l'ONG
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de gener de 2019 a les 13:58
Actualitzat el 14 de gener de 2019 a les 14:10
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dimarts 9 de setembre: termòmetres cap avall i ruixats diversos
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona i el RACC aposten per invertir en busos interurbans mentre Rodalies no millori
-
Societat 20.000 entrades gratuïtes per visitar la Sagrada Família per la Mercè: com aconseguir-les?
-
Societat El Meteocat emet una alerta per temps violent a nou comarques
-
Societat Portes obertes de la Diada 2025: què pots visitar gratis a Catalunya per l'Onze de Setembre
-
Societat La Generalitat planteja permetre aixecar més pisos dels previstos a zones pendents de construcció